אחרי 7 שנים

ספריית הקונגרס תפסיק לאגור ציוצי טוויטר

אחרי שבע שנים של איסוף, הספרייה הלאומית של ארה"ב קבעה כי אין ערך לשמירה על כל הציוצים בטוויטר. מעתה רק ציוצים "בעלי משמעות היסטורית" יישמרו במאגר (אינטרנט)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לפני יותר משבע שנים, החלה ספריית הקונגרס האמריקני - שהיא בעצם הספרייה הלאומית של ארה"ב - לשמור בארכיון כל ציוץ פומבי שפורסם ברשת הטוויטר; אנשי ספריית המחקר אפילו הגדילו ולקחו את כל הציוצים אחורה משנת 2006. אך בימים האחרונים הודיעה ספריית הקונגרס כי החל מהשנה הבאה למניינם - כלומר עוד כמה ימים - היא תפסיק לעשות זאת, והסיבה לכך היא שזה פשוט הרבה יותר מדי ואין לזה ערך משום סוג.

ברשת CNN דווח כי לפי מזכר שהפיצה הספרייה מוקדם יותר החודש, ספריית המחקר גאה מאוד באוסף הציוצים המרשים מהשנים הראשונות של טוויטר כשהרשת עוד הייתה בחיתוליה, אבל לחלוטין אין שום צורך להמשיך עם הפרקטיקה הזו. במקום זאת, הארגון ישמור רק ציוצים "בעלי משמעות היסטורית" מה שאומר שככל הנראה הציוצים של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ יישמרו גם לדורות הבאים.

אחת הסיבות להפסקת שימור הארכיון המקיף היא המדיניות החדשה של טוויטר שכעת ציוצים יכולים להכיל 280 תווים ולא רק 140 מה שהופך אותם לכפולים בגודלם. כמו כן צוין כי ציוצים רבים מכילים תמונות או סרטונים, וכי בארכיון נשמר רק טקסט, כך שהמאגר למעשה חסר ערך מהבחינה הזו שמחסרת את ההקשר של הכיתוב.

"הספרייה בדרך כלל לא אוספת מידע באופן מקיף", נמסר בהודעה ספריית הקונגרס האמריקני. "בהינתן הכיוון הבלתי ידוע של הרשתות החברתיות, כאשר החל איסוף המאגר הוחלט לשמור את כל הציוצים הפומביים. אך עם התבססות הרשת החברתית כיום, הספרייה מיישרת קו בין הליכי האיסוף לבין מדיניות האיסוף".

הארכיון כולו מצוי תחת איסור פרסום עד לתאריך יעד שעדיין כלל לא נקבע. אך בכל זאת, ספריית המחקר רואה במאגר שלה הצלחה גדולה שיום אחד עוד תוכיח את עצמה. "ארכיון טוויטר עשוי להיות אחת המורשות המשמעותיות ביותר של הדור הזה לדורות הבאים", נמסר בנוסף. "הדורות הבאים ילמדו כל כך הרבה על התקופה העשירה הזו בהיסטוריה שלנו, על שצף המידע ועל הכוחות החברתיים והפוליטיים שעזרו להגדיר את התקופה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר