'סקר כהלכה' ממשיך להפתיע:

75% מהציבור החרדי בעלי כשרון רב ואומנות שרק מחכה להזנקה

כך עולה מסקר שהתפרסם לאחרונה ע"י 'סקר כהלכה', המלמד ושופך מעט אור על הצורך בטיפוח האומנות במגזר החרדי. עוד עולה מהסקר ע"י שני שליש מהנסקרים, כי מיזם כמו 'אומנות ואמונה', המקדם אומנים ואומניות חרדים, יעודד אותם לעסוק באמנות האהובה עליהם (תרבות, שיווקי)

כשרון באומנות. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כמאה אומנים ואומניות חרדים השתתפו בימים האחרונים ביום עיון ייחודי, שפתח בפניהן אפשרויות תקצוב מגוונות. בכנס ראשון מסוגו שנערך ע"י 'אומנות ואמונה' מבית 'רק התחלנו', קבלו המשתתפים כלים פרקטיים וטכניקות למילוי קולות קוראים, המקלים עליהם כבר עתה את תהליך הפניה לקרנות ומאפשרים להם קבלת תקציבים מהירה וסבסוד לפעילויות שונות.

את ההדרכות ותורת פיתוח המשאבים העבירו נשות מקצוע מובילות, בהן טלי קיים נציגת 'תרבות לפריפריה', נציגת מפעל הפיס הגב' דולין מלניק ונירית רוטלר, שהדריכו את המשתתפים כיצד להצליח בפניה למקורות מימון וסבסוד שונים. בנוסף קבלו האומנים טיפים בנושא יחסי ציבור ע"י אשת יחסי הציבור אהובי שוירץ, שפתחו להם צוהר נוסף לחשיפה, אותה רובם לא מכירים.

בסיום היום הגדוש הודו המשתתפים לעו"ד עומר ינקלביץ, מייסדת המיזם, באמרם כי הכנס היה חשוב ואקוטי. הידיעה שיש מענקים ומימון לפעילויות שונות מקלה על רבים מהאומנים, שאף לקחו סיוע וייעוץ להמשך הדרך ויחלו בקרוב בפעילויות מתאימות בערים ובמתנסים השונים.

מתוך הכנס של "אומנות ואמונה".

ולסקר המפתיע. שאלות שנשאלו הנסקרים מעלות נתונים מעניינים.

על השאלה האם יש בידך אומנות שניתן לפתח? ענו 75% מהמשיבים כי יש בידם אמנות המחכה לפיתוח, כמו אמנות חזותית, מלאכת יד מורכבת, אמנויות הבמה, כתיבה, סיפורת ושירה, קולינריה, אמנות פלסטית ועוד.

לשאלה באיזו מידה מיזם כמו 'אומנות ואמונה' יעודד אותך לעסוק באומנות, ענו 62% מהאומנים לעתיד, כי מיזם המסייע לאמנים חרדיים בהיבטים כמו: פרנסה, פרסום, מודעות חברתית, שיתופי פעולה, תקציבים, מיזמים אקטיביים ועוד, יעודד אותם לעסוק באמנות האהובה עליהם, במידה רבה ובמידה רבה מאוד.

מרתק היה לראות כי שיעור הנשים שהגיבו עלה על הגברים. ורבים מהמשיבים השתייכו למגזר הליטאי. נתון נוסף מגלה, כי ככל שגיל הנשאלים היה צעיר יותר, כך שיעור המשיבים כי המיזם יעודד אותם, היה גבוה יותר, מה שמראה על הצורך בעידוד וטיפוח האומנות כבר מגיל צעיר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר