לאחר הכרזת טראמפ

שגריר ארה"ב: "תגובת הפלסטינים - מכוערת ואנטישמית"

שגריר ארצות הברית בישראל דייויד פרידמן, לא עוצר בלשונו, ותוקף באופן חריף את העמדה הפלסטינית העיקשת בעקבות הכרת הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פרידמן בפתח שגרירות ארה"ב בתל אביב (צילום: Matty Stern/US Embassy Tel Aviv)

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן אומר היום (חמישי), כי חלק מהתגובה הפלסטינית להכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל - ''מכוערת, פרובוקטיבית ואנטישמית'".

בראיון שהעניק השגריר ל'ג'רוזלם פוסט', הוא הזכיר שטראמפ הבהיר בעת הצהרתו ההיסטורית, כי ארצות הברית לא נוקטת עמדה בכל הנוגע לגבולות של ירושלים, ולכן התגובה הפלסטינית היתה "רגשנית במידה רבה ומוגזמת''.

"טראמפ יירשם בספרי ההיסטוריה כאחד הידידים הגדולים ביותר של ישראל. על כולנו להריע על האומץ והבהירות המוסרית שהציג הנשיא, בניגוד לרצון של עמים רבים אחרים, לגבי המרכזיות של ירושלים לישראל ולעם היהודי", הדגיש פרידמן הפרו-ישראלי.

על השאלה האם הנשיא מצפה לעלייה בתמיכת הציבור היהודי בו, בעקבות הכרזתו ההיסטורית, השיב פרידמן: "אני מאמין בתוקף שיהודי ארה"ב מכל הזרמים חייבים לנשיא חוב עצום של הכרת תודה על החלטתו ההיסטורית לטובת ירושלים. בעוד הנשיא לא הגיע להחלטתו כדי לזכות בחסדי ציבור, הוא בהחלט ראוי לכל התודה שקיבל".

כזכור, הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן הודיעה לאחר הכרזת טראמפ, כי אין לה עוד כל אמון בממשל האמריקני וכי תסרב בעתיד לתיווך ארה"ב בינה לבין ישראל, כשהיא מכוונת ל'דיל' עליו שוקדים בממשל ושאותו הגדיר חתנו היהודי של הנשיא ושליחו בנושא ג'ארד קושנר ככזה שירגיע את המזרח התיכון.

לגבי סירוב פלסטיני זה, אמר פרידמן: "לא יהיה תהליך שלום ללא מעורבותה של וושינגטון. אין דרך עוקפת ארצות הברית. ישראל הבהירה שלא תנהל משא ומתן תחת כל תיווך אחר. יתר על כן, רק לארצות הברית יש את האמינות האזורית להביא הסכם שלום היסטורי".

"אנחנו אומה של חוקים וחוקים אלה קיימים כדי לשקף מדיניות ממשלתית חשובה. אין שום סיבה שהפלסטינים לא יוכלו לציית לחוקים האלה, ואם יעשו זאת, תהליך השלום יתקדם מאוד", סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר