מבוכה לאפל

הודתה בהאטת מכשירים ונאלצה להתנצל

ענקית הטכנולוגיה אפל נאלצה להתנצל על כך שגרמה להאטה מכוונת של מכשירים ישנים. "מעולם לא עשינו ולעולם לא נעשה דבר כדי לקצר בכוונה את חייו של מוצר" (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חברת אפל פרסמה הלילה (ו') הודעת התנצלות רשמית, בעקבות הזעם הצרכני על כך שגרמה באופן יזום להאטת מכשירי אייפון ישנים: "אנחנו יודעים שחלקכם מרגישים שאפל אכזבה אתכם. אנו מתנצלים".

בשבוע שעבר הודתה חברת אפל לראשונה שהיא מאיטה בכוונה תחילה מכשירי אייפון ישנים באמצעות עדכוני הגרסה שלהם, אך טענה כי זה לטובת הלקוחות כדי למנוע מהאייפונים הישנים להיכבות לפתע ללא סיבה נראית לעין. הפרסום נועד בעיקר לשפר את דעת הקהל השלילית על אפל בהקשר זה, שרווחת כבר כמה שנים. אבל הפרסום הביא לביקורת רבה על החברה וגם לכמה תביעות ייצוגיות, בין היתר בישראל.

באתר החברה נכתב כי "היו הרבה אי הבנות בנושא הזה, לכן אנחנו רוצים להבהיר ולהודיע לכם על השינויים שאנחנו עושים". עוד נכתב: "בראש ובראשונה, אנחנו מעולם לא עשינו ולעולם לא נעשה דבר כדי לקצר בכוונה את חייו של מוצר אפל או להוריד בדרגה את חוויית המשתמש כדי להניע עוד לקוחות לשדרג. המטרה שלנו תמיד הייתה ליצור מוצרים שהלקוחות שלנו אוהבים ולייצר אייפונים שיהיו לאורך זמן רב ככל האפשר כחלק מזה".

בהמשך הסבירה החברה גם מדוע סוללות ישנות מתפקדות פחות טוב, בין היתר בשל הטענת יתר והשחיקה של הסוללות. החברה פירטה כי הסוללות נשחקות עם השנים וטעינה לא נכונה, בין היתר במקומות חמים, פוגעת באיכות הסוללה.

בנוסף, נכתב בהודעה כי החל מתחילת השנה האזרחית יוזל מחיר הסוללות למכשירי אייפון 6 ומעלה ל-29 דולר, במקום 79 דולר. נוסף על כך, ענקית הטכנולוגיה תציע ללקוחותיה עדכון גרסה שיאפשר לראות מה מצבה של הסוללה במכשיר והאם יש צורך לרכוש חדשה.

באפל גם הבטיחו להוסיף אפשרות חדשה במערכת ההפעלה iOS, שתאפשר למשתמשים לקבל מידע על מצבה הפיזי של הסוללה במכשיר. הפיצ'ר אמור להיות זמין במהלך שנת 2018.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר