"פגיעה בגדולי ישראל"

עצרת התפילה בבית שמש: רבנים ביטלו את השתתפותם

כמה מחשובי הרבנים ביטלו את השתתפותם בעצרת תפילה שנערכה בשל שרשרת האסונות הקשים שהיכו בקהילה החרדית של בית שמש. הסיבה: הפיכת העצרת לפגיעה בגדולי הדור (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האולם שבו אירע אחד האסונות (צילום: עמית שאבי, ynet)

אמש (ה') התקיימה בעיר בית שמש עצרת תפילה והתעוררות בעקבות גל האסונות שאירע בשבועיים האחרונים כאשר שלושה ילדים רכים קיפחו את חייהם בפתאומיות באסונות קשים.

במודעות שפורסמו לקראת העצרת נכתב כי יישאו דברים ופרקי תפילה הרב יעקב מאיר שכטר, רבי נתן קופשיץ, הרב ישראל יצחק זלמנוביץ, הרב צבי מאיר זילברברג והרב יהושע רוזנברג מ׳העדה החרדית".

• "האסונות בבית שמש - בגלל 'שמחת' הקיצונים כשהרב שטיינמן נפטר"

לכיכר השבת נודע כי חלק מהרבנים בהם הרב זילברברג והרב קופשיץ ביטלו את השתתפותם לאחר שהתברר להם כי יש כאלו המבקשים ליצור מראית עין כביכול העצרת הינה נגד דעתם של גדולי הדור. בין היתר, גם הרב חיים מאיר וואזנר, ביטל את השתתפותו במפתיע.

באדיבות המצלם

רבנים נוספים סברו, כי דווקא הפגיעה בעיר בכבודו של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן זצ״ל, היא הסיבה לכל האסונות הקשים. כזכור, לאחר פטירתו היו כאלו בבית שמש שחגגו זאת באמצעות ריקודים.

ל'כיכר השבת' נודע כי גורמים מתונים בהעדה החרדית הובילו מהלך של כינוס משותף לרבנים חסידים וליטאים לצד רבני ׳העדה׳ לשם התעוררות וחיזוק כאשר הכינוס היה אמור להיות חיזוק בעקבות האסונות בשילוב עם עצרת זיכרון למרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן זצ״ל, אולם, לאחר שהתברר להם כי גורמים קיצונים בהעדה מתכוונים לקחת את העצרת לכיוון של פגיעה בגדולי ישראל הרי שהם הודיעו לרבנים על שינוי המגמה ושינוי הגישה של מטרות העצרת ובעקבות כך הללו ביטלו את השתתפותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר