גל האסונות בבית שמש

מהומה: קיצוניים ניסו להפריע לנאום של הרב רייזמן וסולקו

גל האסונות בבית שמש בפטירת הילדים הרכים ממשיך לעורר סערה. הדרשן הרב מנשה רייזמן הוזמן לשאת דברים בכינוס תולדות אברהם יצחק, קיצוניים שניסו להפריע לנאומו, סולקו • וידאו (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המהומה (צילום: חיים גודלברג)

האסונות המחרידים בעיר בית שמש והתבטאות הרבנים, בראשם הגאון רבי מנשה ישראל רייזמן, מגדולי הדרשנים, ממשיכים לגרום מחד לחשבון נפש בקרב חוגים נרחבים בעיר לצד ביקורת בקרב חוגי הקנאים והסיקריקים.

הרב רייזמן, כזכור, תקף בחריפות את הקיצוניים שהביעו שמחה על הסתלקותו של מנהיג הדור מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, ותלה בכך את גל האסונות בו נפטרו ילדים רכים בעיר בית שמש.

אמש (מוצאי שבת) הגיע הרב רייזמן להשתתף כאורח הכבוד בדינר בשילוב סעודת מלווה מלכה בחסידות תולדות אברהם יצחק כאשר למרות לחצים שונים הזמנתו נשארה בעינה והגר"מ רייזמן נשא את הנאום המרכזי.

קיצוניים שניסו להפריע לקיום האירוע נאלצו להימלט מהמקום לאחר שחסידי תולדות אברהם יצחק גירשו אותם מהאולם.

בין הצדדים נוצרה התקוטטות אלימה בפתח אולמי בנות ירושלים אולם לאחר שעה קלה הרוחות נרגעו.

בתוך כך בעיר בית שמש נמשכת הביקורת הקשה על חוגי הקנאים שערכו עצרת התעוררות שנויה במחלוקת תוך עשיית מחטף על מנת למנוע עצרת מרכזית שתוכננה על ידי גורמים מתונים בהעדה החרדית בשילוב רבנים מכל החוגים והמגזרים.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", לאחר ששמעו על כך רבנים שונים, החליטו הללו לבטל את השתתפותם בעצרת וכך נמנעו מלהגיע לכינוס הגאון רבי נתן קופשיץ מחשובי רבני העיר וכן הגאון רבי חיים מאיר וואזנר.

גם האדמו"ר מלעלוב שהשתתף בכינוס יצא משם לאחר מספר דקות כאשר הבין את מטרותיו ומשמעותו.

במהלך דברי התורה בטיש סעודה שלישית התייחס הרבי מלעלוב לפטירתו של גדול הדור מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ואמר כי "בעת הזאת כאשר אנחנו עדיין נמצאים בתוך ימי השלושים מפטירתו של ‏הרב הצדיק רבינו אהרן לייב שטיינמן זצוק"ל שהיה מגדולי הדור ומה שעשה בחיים חיותו היה למען הרבות כבוד שמים, וכל כולו היה למען כלל ישראל, לכן בימים אלו אשר כל אחד צריך לראות ולהתחזק להרבות בכבוד שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר