מצב חירום

מינוס 36: גל קור נדיר מכה במדינות בארצות הברית

קיפאון והשבתה: כ-70 מיליון אמריקנים נמצאים כעת תחת מצב חירום ברמה זו או אחרת בעקבות גל קור קיצוני, שהטמפרטורות בו עומדות על עשרות מעלות מתחת לאפס (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום מסך: מתוך טוויטר)

בימים האחרונים פוקד גל קור קיצוני את המערב התיכון והחוף המזרחי בארצות הברית, שבין היתר גורם להשבתת כבישים מהירים, לגניבות רכב ולתופעה של קיפאון במערכת הצנרת העירונית.

מדובר נכון לעכשיו בכ-70 מיליון אמריקנים שנמצאים תחת מצב חירום ברמה כזו או אחרת בעקבות גל הקור הקיצוני, כשהטמפרטורות עומדות על עשרות מעלות מתחת לאפס. בניו המפשייר, לדוגמה, נרשמו מינוס 36 מעלות - שיא של כל הזמנים.

על פי התחזית, מזג אוויר זה צפוי להימשך עוד זמן מה. סופות השלגים גרמו כבר ליותר מ-30 תאונות דרכים בכבישים מהירים ליד העיר פלינט שבמדינת מישיגן, ושלושה בני אדם נפצעו בתאונת שרשרת שבה היו מעורבים לא פחות מ-40 כלי רכב.

המשטרה באזור העיר סינסינטי שבמדינת אוהיו דיווחה כי חמש מכוניות נגנבו בימים האחרונים לאחר שהושארו על ידי בעליהן ללא השגחה כשהן פועלות, בניסיון לחמם אותן. משטרת סינסינטי הזהירה בציוץ בחשבון הטוויטר שהשארת הרכב פועל תוביל לכך ש"האדם היחיד שיתחמם יהיה הגנב של המכונית".

אולם הכדורסל של האוניברסיטה במדינת מישיגן הוצף לאחר שצינור מים שקפא התפוצץ. בעיר בוסטון במדינת מסצ'וסטס שיתק הקיפאון חלק ממערכת התחבורה הציבורית החמישית בגודלה בארה"ב, אף שרשות התחבורה השקיעה באופן מסיבי בהכנה לחורף.

בדרום דקוטה מתה קשישה בת 83, ככל הנראה ממכת קור, לאחר שריסקה את מכוניתה בתאונה עצמית ואז יצאה ממנה כדי לבקש עזרה. צוותי החיפוש מצאו את גופתה בתעלה ביום ראשון. שלושה אנשים נוספים נמצאו מתים בתעלה לאורך אגם אירי מוקדם יותר השבוע, לאחר שמכוניתם החליקה על כביש שכוסה בקרח.

יצויין, כי מקרי המוות הללו לא אומתו ככאלו שאכן קשורים באופן ישיר לגל הקור הנוכחי.

הנשיא דונלד טראמפ לא יכול היה כמובן שלא להתייחס למזג האוויר, וצייץ בטוויטר: "במזרח, זה עלול להיות ערב השנה החדשה הקר ביותר שנרשם. לא תזיק להם קצת התחממות גלובלית. לא מדינות אחרות - הן ישלמו טריליון דולרים להתמודד עם התופעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר