ברקת נגד כחלון

עובדי עיריית ירושלים השליכו אשפה במשרד האוצר

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, החל שוב במאבק מול כחלון ומשרד האוצר. עובדי העירייה השליכו ערמות אשפה בפתח משרד האוצר כשלטענת ברקת כחלון מסרב לפוגשו (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הסתדרות העובדים; וידאו: אלי מנדלבאום, ynet)

המאבק על התקציב החל: עובדי עיריית ירושלים חסמו הבוקר (ראשון) את הכניסה למשרד האוצר בעיר באמצעות פיזור ערמות זבל ענקיות. זהו אחד מצעדי המאבק של ראש העיר ניר ברקת בשר האוצר משה כחלון במטרה לקבל תוספת תקציבית למענק הבירה. לצד הערמות הונחו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "כחלון ויתר על ירושלים" ו"כחלון הבטיח נטו - קיבלנו וטו". ברקת מימן את השלטים מכיסו הפרטי, אך השתמש בסמל העירייה.

זו השנה השלישית ברציפות שבה יוצא ברקת למאבק נגד כחלון. העירייה מקבלת מדי שנה תוספת תקציבית המכונה "מענק הבירה". בעוד רשויות מקומיות ברחבי הארץ מקבלות מענק איזון, ירושלים זוכה לתקציב מיוחד שלוקח בחשבון את מעמדה כבירת ישראל ואת צרכיה המיוחדים כאחת הערים העניות בישראל, שבה שיעור גבוה של חרדים וערבים עניים.

ברקת טוען כי הגידול הטבעי של ירושלים, עיר שבה משפחות ברוכות ילדים, יוצר גירעון תקציבי של 140 מיליון שקל, אף ש"מענק הבירה" גדל מדי שנה ובשנה שעברה עמד על 700 מיליון שקלים.

מאוחר יותר עיריית ירושלים הגישה עתירה לבג"ץ נגד משרדי הממשלה בגין הפרת התחייבות ממשלתית. זאת על רקע הסכסוך בין ראש העירייה ניר ברקת ושר האוצר משה כחלון על "מענק הבירה" לתקציב העירייה השנתי. מהעירייה נמסר כי משרד האוצר מונע העברת 105 מיליון שקלים, אותם התייחב להעביר במסגרת המתווה שגובש באוצר לפתרון בעיית תקציב העירייה.

ראש העיר השתמש בעובדי העירייה גם בשנה שעברה כדי להשבית את העיר. אז חסמו משאיות זבל את הכניסה לאוצר, ועובדי התברואה חסמו את מסלול הרכבת הקלה בערמות אשפה. בנוסף לכך הושבתו אז הלימודים בעיר לשלושה ימים. התושבים זעמו על ברקת מכיוון שחשו שהוא מנהל את מלחמותיו הפוליטיות על גבם כשהוא מכוון את צעדיו אל הליכוד כשעל פי הדיווחים ייתכן ולא יתמודד על ראשות העירייה בפעם הבאה. ברקת מצידו טוען כי כחלון מסרב להיפגש עמו מתחילת הקדנציה ולכן הוא נאלץ להיאבק בו דרך העובדים.

בסיום השביתה בשנה שעברה הוקם צוות בין-משרדי שיגבש נוסחת מענק איזון מיוחדת לעיר ירושלים בשנים הבאות. שר הפנים אריה דרעי הצהיר אז: "אסור שנראה בשנים הבאות את רחובות ירושלים מכוסים באשפה עקב שביתות, אשר הנפגעים המרכזיים מהם - הם התושבים. חשוב שיימצא פתרון מוסכם לסיוע תקציבי משמעותי לעיר ירושלים, במיוחד לטווח הארוך".

הצוות הבין-משרדי לא פרסם את מסקנותיו, וכעת עומדת ירושלים בפני סבב שלישי של מאבקים בין ברקת לכחלון כשתושבי ירושלים חוששים ששוב הם אלו שישלמו את המחיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר