חוק ליצמן

יאיר לפיד נגד מינוי ליצמן לסגן שר הבריאות

לאחר שהצעת החוק להחזרת ליצמן למשרד הבריאות כסגן שר במעמד שר, אומר יאיר לפיד כי זו הוכחה "שכל מה שמעניין את הממשלה הזו והעומד בראשה זה הישרדותם האישית" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
לפיד וליצמן (צילום: גילי יערי, הדס פרוש - פלאש 90)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת החוק שתאפשר את חזרתו של יעקב ליצמן למשרד הבריאות בתפקיד סגן שר בסמכויות שר.

החוק הגיע לאחר שליצמן התפטר מתפקידו בשל ריבוי חילולי השבת, וכאמור כעת הוא הוא יחזור בתפקיד סגן שר לאחר אישור חוק 'מסורת ישראל' וחוק 'המרכולים'.

יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד שעתר לבג"ץ בתחילת הקדנציה כשליצמן מונה לסגן שר - מה שהכריח את מינוי ליצמן לשר בתקן מלא - הגיב להחלטת הממשלה ואמר: "בריאות הציבור זה עניין של חיים ומוות. לא עניין למשחקים פוליטיים. מערכת הבריאות שלנו זקוקה לשר במשרה מלאה".

לדבריו: "ההחלטה להחזיר את ליצמן לתפקיד סגן שר היא עוד דוגמא לכך שכל מה שמעניין את הממשלה הזו והעומד בראשה זה הישרדותם האישית על חשבון טובת הציבור".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "אין בתיקון המוצע כדי לשנות את המבנה המשטרי היסודי אשר מבחין בין תפקידו של שר - כחבר הממשלה וכממונה על משרד, לבין תפקידו של סגן שר - כמסייע בידי השר... התיקון המוצע אינו גורע ממעמדו ומאחריותו של השר כממונה על משרד ועל ביצועם של חוקים כפי שהטילה עליו הכנסת. יתרה מכך. ברי כי אצילת סמכות לידי סגן שר אינה הופכת אותו לשר או לחבר הממשלה".

בסביבתו של ח"כ יעקב ליצמן הגיבו לדברים, כי הציבור הישראלי למד לזהות לבד את ההבדלים בין תפקודה של נציגת יש עתיד, גרמן, כשרת הבריאות במשרה מלאה ללא שום הישג משמעותי, לבין תפקודו של ליצמן כסגן שר והובלת רפורמות חשובות כדוגמת טיפולי שיניים חינם, קיצור תורים, הכפלת כמות מכשירי mri ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר