מבקש דחייה

נתניהו מתקשה להשיג רוב לחוק המרכולים

הנציגים החרדים מסרבים בשלב זה להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לרכך עוד את חוק המרכולים - הצעה שבאה על רקע קשייו להשיג לה רוב, ובשל כך היא ככל הנראה תידחה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הפנים דרעי (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)

יממה לפני שחוק המרכולים המרוכך היה אמור לעלות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, הקואליציה מתקשה להשיג רוב לחוק.

במהלך ישיבת ראשי הקואליציה היום (ראשון) עלתה האפשרות לרכך עוד את הצעת החוק, כך שהוא לא יחול על 'סופרים' גדולים אלא על מרכולים בלבד. הנציגים החרדים, שיודעים כי החוק גם כעת מרוכך וחסר בשר, סירבו להצעה.

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם עדכן את חברי הכנסת כי הוא מתקשה להשיג רוב, גם בשל העובדה ש'ישראל ביתנו' הודיעה שתצביע נגד וחברים מ'כולנו' מסרבים במקביל להצביע בעד.

כעת עולה האפשרות כי הצעת החוק תדחה בשבוע נוסף, בכדי שנתניהו יצליח להשיג רוב, אך ההחלטה הסופית תיפול ככל הנראה רק מחר.

מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון אמר הצהריים: "אנו מתכוונים לפעול גם הפעם ביד קשה. נעכב ונכשיל את החוק המיותר על ידי תיאום מוחלט עם כל סיעות האופוזיציה לגביי סדרי הדיון וההסתייגויות שיוגשו".

לדבריו: "לשמחתנו, יש ח"כים נוספים מהקואליציה, מעבר לח"כים של ישראל ביתנו, שאנו במגעים איתם; חברי כנסת שלא מעוניינים להצביע בעד חוק המרכולים ואף מעוניינים להצביע נגדו".

חוק המרכולים, כזכור, מבקש להעניק סמכות לשר הפנים לא לאשר החלטה של רשויות מקומיות - למעט תל אביב - להתיר לעסקים בתחומן לפעול תוך חילול שבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר