מתייחס להפגנות

רוחאני: "לטראמפ אין זכות להזדהות עם האיראנים"

נשיא איראן חסן רוחאני הגיב לראשונה להפגנות בארצו נגד המשטר ולתמיכה שהעניק למפגינים נשיא ארה"ב: "לאיש הזה שמתנגד לאומה בכל מאודו, אין זכות להביע הזדהות" (חדשות)

חסן רוחאני (צילום: שאטרסטוק)

נשיא איראן חסן רוחאני הגיב הערב (ראשון) לראשונה להפגנות בארצו נגד המשטר ולתמיכה שהעניק נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למפגינים, תוך שהוא טוען כי טראמפ - שמכנה את האיראנים טרוריסטים, לא יכול להביע איתם הזדהות - כך דיווחה סוכנות הידיעות "מהר".

"האיש הזה באמריקה שמביע היום הזדהות עם עמנו," אמר רוחאני "שכח שרק לפני כמה חודשים הוא קרא לאומה האיראנית טרוריסטים. לאיש הזה, שמתנגד לאומה האיראנית בכל מאודו, אין זכות להביע הזדהות עם האיראנים".

לדברי רוחאני: "אנשים חופשיים לגמרי למתוח ביקורת על הממשלה ולמחות, אבל המחאות שלהם צריכות להיות כאלה שישפרו את המצב של המדינה ואת חייהם. ביקורת אינה אלימות ופגיעה ברכוש הציבור. אסור לאפשר להפגנות לגרום לציבור להרגיש מודאג בנוגע לחייו ולביטחונו".

המפגינים מול כוחות הביטחון האיראניים (צילום: מתוך @gobadi בטוויטר)

"לא קל לפתור בעיות וזה ייקח זמן" אמר הנשיא האיראני. "הממשלה והעם צריכים לעזור זה לזה לפתור את הבעיות". דבריו של רוחאני מגיעים לאחר מותם של שני מפגינים אמש ומעצרם של מעל 200 בני אדם בהפגנות נגד השלטון.

כלי התקשורת דיווחו הערב על התחדשות ההפגנות ברחבי איראן, ובסרטונים שתועדו בטהרן נראה שימוש של המשטרה בזרנוקי מים נגד המפגינים. כאמור, מעל 200 מפגינים נעצרו בהפגנות בסוף השבוע, ולפי התובע הכללי בטהרן, הם "נסחפו והציתו מסגדים ומבנים ציבוריים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר