התבטאות חריפה

הפוסק הספרדי נגד קול ברמה: "מרימים יד בתורת משה"

תחנת הרדיו 'קול ברמה' מבקשת מבית המשפט למנוע מהגאון הרב אופיר מלכה לשדר את חידון ההלכה ברדיו 'קול חי'. הערב תקף הרב את התחנה: "מרימים יד בתורה משה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הגאון רבי אופיר מלכה, מבכירי הפוסקים הספרדים, תקף הערב (ראשון) את רדיו 'קול ברמה' - זאת בשל בקשה שהגיש הרדיו לבית המשפט בניסיון למנוע מהרב מלכה לשדר את תוכנית 'חידון ההלכה' ברדיו 'קול חי'.

במהלך שיעורו בהלכה בירושלים, ביקשו תלמידיו להביע מחאה. אחד מהם אמר: "מהמקום הצנוע הזה אנחנו רוצים למחות נגד אלו שרוצים לבטל את החידון העולמי. ולחזק את הרב בברכת יגדיל תורה ויאדיר".

בתגובה השיב להם הגר"א מלכה: "לא רק רוצים לבטל את חידון ההלכה העולמי, אלא לא פחות ולא יותר הולכים לבית משפט, לא לדין תורה. לבית משפט - הולכים לתבוע לעצור תורה בעולם".

הרב המשיך ותקף: "למה? כי כביכול גנבנו להם, החידון היה אצלהם. אף על פי שמי שבנה ויצר ובנה בס"ד זה אנחנו, 'עשית את זה אצלינו, אתה לא יכול לקחת למקומות אחרים'".

"מרים יד בתורת משה! תרתי משמע!" סיים הרב מלכה את דבריו.

מרדיו קול ברמה נמסר: "קיבלנו היתר מלא פחות משלשה גדולי תורה קודם שפנינו להליכים המשפטיים והם אלו שהתירו לנו לעשות זאת". עוד הוסיפו ברדיו: "לעצם העניין כל בר דעת מבין שחידון ההלכה שנהגה ויצא לפועל בקול ברמה זה השנה השמינית הוא פרי עמל של הרדיו ושל הרדיו בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר