הנאום השנתי

קים ג'ונג און: "הכפתור לשיגור הנשק הגרעיני נמצא על שולחני"

שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, התייחס בנאום השנתי לנשק הגרעיני שמדינתו פיתחה ואמר כי הוא מונח על שולחנו תמיד. "כל ארצות הברית נמצאת בטווח נשקינו הגרעיניים" (חדשות)

קים ג'ונג און באחד הניסויים (ארכיון. צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

"הכפתור לשיגור הנשק נמצא תמיד על שולחני", כך הצהיר הלילה (שני) שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בהתייחסו לנשק הגרעיני שמדינתו פיתחה.

השליט הצפון קוריאני אמר כי ארצות-הברית לעולם לא תוכל לפתוח נגדם במלחמה וכי צפון קוריאה פיתחה יכולת לפגוע בכל שטח ארה"ב עם הנק הגרעיני.

קים ציין כי צפון קוריאה הגיעה ל"הישג היסטורי" כשהשלימה את כוחה הגרעיני. "כל ארצות הברית נמצאת בטווח נשקינו הגרעיניים", איים קים. "הכפתור לשיגור הנשק נמצא תמיד על שולחני, זוהי המציאות, זה לא איום".

השליט המשיך ואמר כי "השנה אנחנו נתמקד בייצור המוני של ראשי נפץ גרעיניים וטילים בליסטיים לשיגור מבצעי. כלי הנשק ישמשו אותנו אם ביטחוננו יעמוד בפני איום".

במהלך השנה החולפת ערכה צפון קוריאה מספר ניסויים בטילים בליסטיים בין-יבשתיים, בחודש ספטמבר האחרון ערכה את הניסוי העוצמתי ביותר שלה בנשק גרעיני וזאת למרות הסנקציות שהוטלו על המדינה.

קים הוסיף ואמר בנאומו השנתי כי הכרחי לצמצם את המתח הצבאי בחצי האי ולשפר את היחסים עם דרום קוריאה. "הדרך לדו-שיח פתוחה", אמר קים, ואמר כי ישקול שליחת משלחת לאולימפיאדת החורף שתתקיים בעוד כחודש בפיונגצ'אנג שבדרום קוריאה.

"השתתפותה של צפון קוריאה באולימפיאדת החורף תהווה הזדמנות טובה להראות את אחדות העם ואנו מאחלים כי המשחקים ינחלו הצלחה רבה, גורמים רשמיים משתי הקוריאות ייפגשו בדחיפות כדי לדון באפשרות של השתתפותנו", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר