מזג אוויר סוער

גשמים בכל הארץ; הצפות בחיפה ואשקלון

הגשמים העזים שירדו ביממה האחרונה גרמו להצפות בעיקר במפרץ חיפה ובעיר אשקלון. כמה רכבים נלכדו בתוך שלוליות או נסחפו במי הגשמים אך נהגיהם חולצו ללא פגע (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רכב ששקע בשלולית בחיפה (צילום: דוברות מד"א)

גשמי ברכה פוקדים ביממה האחרונה את ארצנו ואת התוצאות אפשר לראות בעיקר במפרץ חיפה ובאשקלון שם נרשמו שיטפונות והצפות משמעותיים. לאחר שקרוב ל-15 מ"מ גשם ירדו בחיפה במשך כשעתיים, ובסך הכול נמדדו בעיר יותר מ-40 מ"מ מתחילת המערכת החורפית, נרשמו בחיפה ובמפרץ הצפות רבות. גם בשדרות ירושלים באשקלון נרשמה הצפה אדירה.

מכונית שחנתה באזור חוף הסטודנטים בחיפה, סמוך למעבר תת-קרקעי מתחת לפסי הרכבת שמנקז את מי הגשמים מכל האזור, נסחפה לים. מהמשטרה נמסר שהנהג היה ברכב, ניסה לעבור במעבר התת-קרקעי, וכשראה את השיטפון ניסה לנסוע אחורה ונכנס לתעלה שבה הוא נראה בצילום. הנהג הצליח לצאת בעצמו מהמכונית ללא פגע. לפני כשנתיים נהג טבע למוות באחת המנהרות ברחוב חלוצי התעשייה לאחר שרכבו נסחף במי הגשמים, היום נסגר המעבר לתנועה מחשש לאירוע דומה.

באזור רוממה הנמוך יחסית של חיפה נקוו כמה שלוליות גדולות וכך גם ברחוב קצנשטיין בסמוך לנמל התעופה של העיר. צוותי כיבוי נקראו למקום לחלץ נהגים שנתקעו ברכבם בשלוליות. צוות מד"א שנקלע לשלולית ברחוב פיק"א חילץ אם ובת מרכב ששקע במים. השתיים לא נזקקו לטיפול רפואי. בעיריית חיפה אמרו כי מרבית ההצפות היו באזורים שבהם התחוללה השריפה בשנה שעברה, שנותרו חשופים ללא צמחייה מייצבת.

עקב הגשמים העזים זוהם בביוב נחל סעדיה, יובל של נחל קישון. בסיור שערכו אנשי רשות נחל הקישון הבוקר נמצא שקו מאסף הביוב הראשי של חיפה, העובר בסמוך לנחל, עלה על גדותיו בעקבות הגשמים העזים וזיהם את הנחל. לדברי אנשי רשות הנחל יש חיבורים פיראטיים בין הניקוזים בחצרות הבתים למערכת הביוב, ולכן מערכת הביוב עולה על גדותיה בעת גשמים עזים.

מרשות המים נמסר כי מפלס הכינרת עלה הלילה בסנטימטר אחד עקב גשם ישיר. המפלס עומד על 214.365- מ', 1.365 מטר מתחת לקו האדום התחתון - ולאגם מלא חסרים עוד 5.565 מטר. אנשי רשות ניקוז נחל הקישון אומרים כי זרימות כפי שנראו הבוקר לא היו באגן ההיקוות של הנחל כבר שנים. לדבריהם, בכל 2017 לא נרשמו זרימות כמו ביומה הראשון של שנת 2018.

עם זאת, הלל גלזמן, מנהל מחלקת נחלים ברשות הטבע והגנים, אומר כי "הזרימות עדיין מאוד נמוכות. הכמויות לא מספיקות כדי להביא לשיטפונות, זה חזון שאני מקווה שעוד נראה בהמשך החורף. עד עכשיו הכמויות הן 50 אחוז ומטה מהממוצע בתקופה זו. אנחנו מתקרבים לאמצע החורף, אמצע ינואר נחשב בדרך כלל לחציון של החורף, ורוב הנחלים במצב של מינימום של זרימה - מצב שעוד לא חזינו כמותו בעשרות השנים האחרונות בתקופה זו של השנה".

הוא הוסיף כי "כדי שהזרימות ייראו כמו שאנו מקווים לראות, אנחנו צריכים שלושה ימים רצוף של 50-40 מ"מ ביממה, ואז באמת נראה הצטברות של מים ביובלי הנחלים ברמת הגולן לכיוון הכינרת".

בינתיים בחרמון ממשיך לרדת שלג, ועד כה הצטברו קרוב ל-15 ס"מ במפלס התחתון. בבוקר נמדדה טמפרטורה של שתי מעלות מתחת לאפס באתר, והשלג צפוי לרדת עד שעות הצהריים. האתר לא ייפתח היום עקב הערפל והשלג שממשיך לרדת.

שיטפונות בחיפה
אתר החרמון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר