בעקבות 'חוק המרכולים'

לפיד משתלח: "דרעי וגפני לא יכפו עליי את השבת שלהם"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד השתלח בחרדים ותקף את הקואליציה ש"נכנעת" לחרדים ומעבירה את 'חוק המרכולים' • אבי גבאי: "חוק המרכולים כל כולו נגד רוב הציבור החילוני והמסורתי" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
משתלח. יאיר לפיד (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, השתלח בחרדים ותקף את הקואליציה שהיא נכנעת לחרדים ומעבירה את 'חוק המרכולים' שפוגע באזרחי המדינה, זאת לאחר אישור החוק בוועדת הפנים לקראת העלתו הערב להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאה.

יצוין כי בהצעת החוק לא הוכנסו שינויים בעניין החרגת העיר אילת וכן לא בעניין החרגת חנויות הנוחות, זאת לאחר שהסתייגויות בנושאים אלה נמשכו.

לפיד השתלח בחרדים ואמר כי "לא יהיו חנויות, ואם תצאו לטייל בשבת לא יהיה "יילו" או אלונית בתחנות הדלק. יתלו על העיר שלכם שלט "סגור", וזהו. יסגרו לכם את העיר סתם כדי להראות שהם יכולים, כי המפלגות החרדיות רוצות להראות שהן יכולות להגיד לחילונים ולמסורתיים מה לעשות ואיך לחיות. ונתניהו, בגלל החקירות שלו, מתקפל ונכנע להם בכל דבר".

לפיד המשיך והשתלח: "אני אוהב את השבת. כל מי שנמצא פה מרגיש כמוני. יש לי שולחן שבת וארוחת שבת. יכול להיות שהם שונים משולחן השבת של דרעי או גפני. אז מה? אני לא כופה עליהם את השבת שלי, הם לא יכפו עלי את השבת שלהם".

לפיד הוסיף כי "זה החטא הראשון. החטא השני, הוא זה שהם משניאים את היהדות על המוני בית ישראל. במקום יהדות שמקרבת בינינו, הם הופכים אותה למה שמפריד בינינו וקורע אותנו לגזרים. במקום שהיהדות תהיה הבסיס המשותף שלנו, הם הופכים אותה לסלע המחלוקת. ובשביל מה? בשביל לסגור חנויות בשכונות ובערים שהם במילא לא גרים בהן? להכריח בשביל להכריח, לכפות בשביל לכפות?".

"אנחנו ניאבק בחוק הזה בכל כוחנו פה בכנסת, ובבית המשפט, וברחובות ובכיכרות. זו לא מלחמה על דת, זו מלחמה על חופש, ועל זכות הבחירה, ועל זה שאף אחד לא יגיד לנו איך לחיות", הצהיר לפיד.

גם יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי התייחס בפתח ישיבת הסיעה לחוק המרכולים ואמר: "בכנסת עוסקים כבר שבועות בחוק המרכולים שכל כולו נגד רוב הציבור החילוני והמסורתי. שהם, לדוגמא היא עיר מאוד חילונית ואין בה פיצוצייה אחת פתוחה. התושבים בשהם לא רוצים מרכולים פתוחים ואין לכך ביקוש אבל בגלל חוק המרכולים הם יפתחו בתי עסק בשבת. המדינה לא צריכה לעסוק בכך ויש לאפשר לכל קהילה מקומית להחליט בעצמה".

לדבריו: "ראש הממשלה נוכח נפקד בחיי המדינה והאזרחים. הוא עסוק בקמפיינים הפוליטיים שלו ובהישרדות הקואליציה שלו. אני קורא לו לטפל בבעיות של האזרחים ולא רק בבעיות של הקואליציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר