איפה ואיפה

שיפוצים בתפרח: הבטיחות והיושר לא בראש

השנה 2018 ועדיין אנו נתקלים בסיפורים ששייכים לימים עברו. תושבי המושב החרדי תפרח שעובר שיפוץ לאחר שנות הזנחה מלינים על שחיתות והתנהלות לא בטיחותית (בארץ)

השיפוצים במושב. ניתן לראות את ההבדל שבין שתי החצרות (צילום: באדיבות המצלם)

תושבי רחוב אור החיים במושב תפרח שנמצא במועצה האזורית 'מרחבים' התבשרו לפני כמה חודשים על שיפוץ יסודי שיעבור הרחוב בו הם מתגוררים. הרחוב, שברובו לא הייתה מדרכה להולכי רגל, דבר שסיכן את הילדים הרבים שמתגוררים באיזור והכביש הצר שבו שלא אפשר תנועת כלי רכב משני הכיוונים, אמור להיות לאחר העבודות עם מדרכה להולכי רגל, מפרצי חניה בטיחותיים לכל תושב, וכביש רחב שיאפשר תנועה בטיחותית.

אלא שעל פי טענת התושבים הכסף הרב שמושקע סוף סוף במקום עלול לרדת לטמיון באם העבודות ימשיכו בצורה בה הם מתנהלים כיום.

על פי הטענה, השיפוצים נעשים בצורה של "יד רוחצת יד", וכי מי שקשור לבעלי העניין מרוויח על חשבון כל שאר התושבים.

ג' תושבת המקום סיפרה ל'כיכר השבת' כי בוקר אחד הופתעו התושבים לגלות כי הגדרות והחומות שהקיפו את החצר שלהם נעקרו ממקומם, כשפנו למהנדס הוא אמר שהקרקעות עליהם עומדות החומות והגדרות הינן קרקעות ציבוריות השייכות למושב, וכי הכביש המתרחב, והמדרכות החדשות מחייבות שימוש בקרקעות אלו. אלא שלתדהמתם גילו התושבים כי בעוד את החומות שלהם הסירו, לחלק מהשכנים השאירו את הגדר והחומה בדיוק במקום בו עמדו, על אף שהן עומדות על קרקע ציבורית ללא הסבר מספק. מה שאומר שהכביש יתפתל בצורה מוזרה רק כדי לאפשר למהנדס לפעול בצורה שלא תפריע לזה שנבחר להיות האיש שמגשר בין מבצעי הפרויקט לתושבים שחומת ביתו תישאר במקומה.

עניין נוסף שמקומם את תושבי המקום הוא גובה אבני השפה שבכניסה לבתים מסוימים הונמך כדי לאפשר כניסה נוחה לחצר ובחלק מהבתים לא, גם פה ללא כל הסבר מספק.

ר' תושב באיזור סיפר כי באחד הימים ראה את הפועלים מתחילים לפרק חומה של אחד התושבים, כשהוא גילה זאת הוא יצא ואיים עליהם שלא יעזו לנגוע לו בחומה, הם כמובן הפסיקו ותכננו שוב את הצורה החדשה של הכביש.

לטענת ר' - העניין הוא קודם כל בטיחות, הכביש שאמור היה להיות רחב עומד להצטמצם בכמה מטרים רק בגלל כמה אנשים שעמדו על שלהם בצורה שרירותית, או כאלו שעבדו מטעם המועצה האזורית מרחבים בפרויקט השיפוץ.

תושבת נוספת סיפרה, כי במו עיניה ראתה את תוואי הכביש משתנה בשבוע שעבר רק בגלל תושבת נוספת שלא התאים לה המרחק בין החצר למדרכה.

דבר נוסף שפוגע בבטיחות התושבים, הוא עניין החניות שהיו אמורות להיבנות לצד כל בית. מאחר ובכמה מהבתים הושארו החומות, לא תתאפשר בניה של מפרץ חניה, מה שאומר שהם יחנו את רכבם בצורה שתסכן את בטיחות העוברים והשבים, במיוחד הילדים שבהם.

לאור הבעיות הרבות ביקשו התושבים לפנות למנהלי הפרויקט, אך לצערם לא מצאו ולו שלט אחד שעליו כתובים הפרטים הנחוצים בקשר לפרויקט, כגון, קבלן, מבצע, זמן התחלה וסיום, לטענתם, את הדבר הבסיסי הזה שמוקם לפני כל פרויקט לא טרחה המועצה להציב.

ביקשנו את תגובתו של האיש שאמור לתווך בין התושבים למבצעי הפרויקט, אך לטענתו הוא בדיוק הצטנן וביקש שנחזור אליו בעוד שבוע.

קאיד אבו גאנם, המהנדס שאחראי על ביצוע הפרויקט, סירב להתייחס לטענות.

תגובת המועצה האזורית מרחבים: "עבודות שיקום התשתיות בתפרח מתבצעות לאחר שנים של הזנחה, כדי להיטיב עם תושבי היישוב ולהגביר את איכות החיים בו. ראש המועצה פעל ללא לאות במטרה להשיג תקציבים של מיליונים לפרויקט ותודה לאל, התחילו העבודות.

מנהלי הפרויקט עשו את המקסימום להתחשב בתושבים. תחום הדרך- תוכנן באופן אופטימלי, בטיחותי ומאושר לצמצום פגיעה. הקבלן נאלץ להוריד גדרות, שיחים ועצים שלא היו בתחום תוואי הדרך ולמעשה פלשו לתחום הכביש.

הכביש פטור מהיתר בניה על פי תכנון ובניה סעי 261 פסקה ד- מה שמקנה פטור מהיתר בעבודות בתחום הדרך".

כשהערנו להם על כך שלא התקבלה התייחסות למה שקורה שם בפועל, סירבו במועצה האזורית מרחבים להגיב לטענות התושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר