סקר חדש

כמה כסף ישראלים נותנים מתנה באירועים?

אמנם הסקר נערך ברובו על בני המגזר החילוני, אך עדיין הוא מלמד הרבה על אותם אלו שמעדיפים להשקיע באירוע החתונה שלהם. גובה הצ'ק הממוצע עומד על 300 (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

חברת ארגון החתונות easywed פרסמה סקר שערכה בעניין גובה הסכום אותו נוהגים הישראלים לשלשל לכספות בחתונות של חברים ומכרים,

על פי הסקר, במרכז הארץ סכום הצ'ק שמוכנס למעטפה עומד על 350 שקלים בממוצע. לעומת זאת, במקרים בהם החתן או הכלה נחשבים לחברים ממש טובים של המשתתפים הסכום יקפוץ לפי שלוש, גובה הצ'ק הממוצע מהחבר הכי טוב עומד על 1,000-800 שקלים.

הסקר שנערך על כ-700 מתחתנים, גיללה כי ההוצאה הכספית הגדולה ביותר ביותר בחתונה היא המקום לאירוע, כך לפי 71% מהנשאלים. וכמה כסף זוגות מאורסים הולכים להוציא על החתונה שלהם? מעל מחצית מהנשאלים (51%) העידו כי תקציב החתונה שלהם עמד על סך של 120-80 אלף שקל, 16.45% מהנשאלים הצהירו כי התקציב שלהם עמד על 150-120 אלף שקלים, ואחוז דומה (16.45%) מהנשאלים הצהירו כי התקציב שלהם עמד על 80-50 אלף שקלים

נתון נוסף שעולה מהסקר, הוא שהשיקול המרכזי של זוגות העומדים לבחור את המקום והתאריך בו הם ינשאו הוא מזג האוויר ולאו דווקא המחיר, כך לפי 36% מהנשאלים שבחרו בשיקול זה, לעומת שיקול המחיר, שבו נקבו 26% מהנשאלים. שיקול מרכזי נוסף בבחירת תאריך החתונה הוא שאלת זמינות האולם שבו רוצים בני הזוג להתחתן, כך לפי 15% מהנשאלים.

כצפוי מרבית הנשאלים ענו כי הם מעדיפים את מזג האוויר הקיצי על פני עונת החורף. נתון זה מתקשר לעובדה שהמחיר הוא שיקול חשוב פחות עבור הזוגות הישראלים, שכן חתונות בעונת החורף יכולות להוזיל את עלות האירוע ב-35%.

ואיך הזוגות הצעירים מתכוונים לשלם על כל זה? 34% מהנשאלים בסקר הצהירו כי סמכו על הכסף שיקבלו בחתונה ואת המקדמות שילמו בעצמם, 26% מהנשאלים הצהירו כי סמכו על הכסף שיקבלו מהחתונה ואת המקדמות שילמו ההורים, 16% מהנשאלים הצהירו כי ההורים מימנו עבורם את כל האירוע, 18% הצהירו שמימנו את החתונה בעצמם, כ-3% לקחו הלוואה לצורך מימון החתונה, וכ-3% לקחו הלוואה כדי לממן את המקדמות.

הסקר נערך ברובו על ידי מתחתנים מהמגזר החילוני, במגזר החרדי הסכומים שונים לחלוטין - וזאת בהתחשב בעובדה שבמרבית החתונות במגזר נהוג להעניק מתנה לבני הזוג על פני כסף, וכן לגבי מימון האירוע שברוב הפעמים נופל על ההורים של הזוג. גם הסכומים אותם משלמים לבעלי האולמות נמוכים במגזר החרדי שמשופע באולמות צנועים שמציעים מנות ברבע מחיר מהאולמות וגני האירועים הנחשבים.

שיהיה במזל טוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר