פייסבוק הסירה חשבון ולאחר מחאת גולשים החזירה אותו

"אדם גולד", מפעיל דף פייסבוק ידוע, פרסם סטטוס בחשבון הפייסבוק שלו, וזמן קצר לאחר מכן הוא נחסם. לאחר מחאות נמרצות ברשת, פייסבוק החזירה את החשבון לפעולה (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אדם גולד בעל בלוג באינטרנט פרסם אתמול (ראשון) התקפה קשה על עו"ד דנה בריסקמן, סגנית בכירה במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה. זמן קצר לאחר הפרסום הסירה פייסבוק את חשבונו במהלך שנראה כסתימת פיות. אך לאחר מחאה ברשת הוחזר הבוקר הפרופיל.

הפוסט שפרסם גולד סיפר כי דנה בריסקמן, אשת שמאל קיצונית לדבריו, היא זו שמנעה את הגירוש המהיר ללבנון של רבי מרצחים מארגון חמאס בעת ממשלת רבין, כאשר הייתה פעילה באגודה לזכויות האזרח.

כזכור, ממשלת רבין ניסתה לגרש מרצועת עזה שורה של רוצחים ממנהיגי חמאס ונבלמה בעקבות עתירתה של בריסקמן לבג"ץ. העתירה אפשרה לממשלת לבנון להקים מחסומים שיצרו מציאות במסגרתה המגורשים נתקעו בשטח ההפקר בין לבנון לישראל ובסופו של דבר הוחזרו לארץ בעקבות לחץ בינלאומי חזק מאוד על ממשלת ישראל.

"קבלו סיפור שיעיף לכם את המוח ויבאס לכם את הנשמה", כתב גולד, "באישון ליל גשום וקר ב-17 בדצמבר 1992 עמדה הפעילה הפוליטית דנה בריסקמן ודפקה בהתרגשות על דלת ביתו של השופט אהרון ברק". בשלב זה עובר גולד לתאר כיצד פעלה בריסקמן יחד עם חבריה ועצרה את הצבא מלבצע את הגירוש בצורה מהירה ודיסקרטית.

"האירוע ותחושת הבגידה הפנים-ישראלית עוררו תגובות חריפות ביותר, הארץ רעשה וגעשה וראש הממשלה רבין תקף בחריפות את בריסקמן וחבריה והביא לעולם את הכינוי המיתולוגי 'האגודה לזכויות החמאס'. ולמה אני מזכיר לכם את הסיפור העגום הזה?", שואל גולד ומשיב: "בטח לא תאמינו, אבל אותה פעילת שמאל קיצונית, הבכירה 'באגודה להגנת החמאס' שזכתה לנאצות חריפות מרבין, משמשת כיום כאחת הדמויות החזקות במערכת המשפט".

דבריו של גולד לא באים בחלל ריק. בימים אלה פורשת ראש מחלקת הבג"צים ובריסקמן היא אחת המועמדות לקבל את התפקיד, שיש אומרים כי מחזיק מכוח רב יותר משופטי העליון עצמם. בסוף דבריו פונה גולד לשרת המשפטים שקד וקורא לה לעשות מעשה ולעצור את המינוי הבעייתי.

הפוסט זכה לויראליות ברשת, אך זמן קצר לאחר מכן נמחק הפרופיל של גולד. ברשת החלה מחאה תוך טענה לסתימת פיות מצד של גורמים בכירים בחברה ובמשרד המשפטים.

החסימה השערורייתית הובילה בלוגרים וגולשים רבים למחות והפוסט שותף באלפים תוך כדי שציינו את חסימת של הכותבו. גל השיתופים הרבים הוביל בבוקר את ח"כ אמיר אוחנה לפנות לפייסבוק ובעקבות פנייתו שוחרר החשבון של גולד.

בסטטוס שכתב ח"כ אמיר אוחנה נכתב כי "פניתי הבוקר לפייסבוק כדי לשאול מדוע נחסם הפרופיל של אדם גולד. בתגובה - הפרופיל שוחרר ונמסרה לאדם התנצלות. נמסר לי כי חלה טעות. אני מודה למי שאליו פניתי בפייסבוק ומזמין אתכם לעקוב אחרי הפרופיל - מדובר בפרופיל חשוב שקריטי שקולו יישמע. קלאסיקה של פרופיל עוקף תקשורת - כי שם הרי לא ידווחו כמותו, אתם כבר יודעים למה. שנה אזרחית טובה וחופשיה".

תגובת פייסבוק: "פייסבוק אינה משתפת את הציבור בסיבות למחיקת חשבונות והחזרתם. ההתנהלות שלנו היא בינינו לבין בעלי החשבון ובאם הוא אומר שהתנצלנו והעניין הוסדר הרי שזה השיח שלו עמנו ואין לנו כוונה לשתף בכך את הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר