גלריה מיוחדת

תיעוד נדיר: כך נראית שארית הקהילה היהודית בתימן

67 חברי הקהילה היהודית שנותרו בתימן הבוערת, מתגוררים במחנה צבאי ליד צנעא. ארגון הומניטרי הפועל במדינה תיעד את חברי הקהילה באים לקבל מזון וסיוע • צפו בתמונות (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: EPA-EFE/YAHYA ARHAB)

המצב ההומניטרי הקשה בתימן בשל מלחמת האזרחים העקובה מדם לא פסח בשנים האחרונות גם על הקהילה היהודית המעטה שעוד נשארה במדינה הבוערת.

לפי הדיווחים, מעט היהודים שנותרו בתימן מתגוררים במחנה שנמצא תחת חסותו של צבא תימן בעיר הבירה צנעא ולאחרונה קיבלו סיוע הומניטרי מארגון הסיוע "מונה" שפועל במדינה. לדברי הארגון, הקהילה היהודית קיבלה סיוע לפחות חמש פעמים במבצע שמומן על ידי קרן צדקה בריטית.

רוב היהודים בתימן ברחו מבתיהם לאחר הקמת מדינת ישראל, אך לפי דיווחים שונים יש עדיין כ-67 יהודים מ-17 משפחות שנשארו במקום למרות המלחמה.

הקרן סייעה בשנתיים החולפות כמה פעמים לאוכלוסייה היהודית שנותרה בתימן, בין היתר בחבילות מזון. לפני שנתיים העניקו סיוע ליהודים שנפגעו בשיטפונות במחוזות עמרן וחודידה.

תימן נמצאת במלחמת אזרחים עקובה מדם מאז 2014, אז המורדים החות'ים השתלטו על הבירה צנעא. בחודשים האחרונים חלה הסלמה בלחימה ולפי גורמי הסיוע הבינלאומיים ולפי האו"ם, ההגבלות על אספקת הסיוע ההומניטרי מובילות את תימן הענייה לקראת "רעב קטסטרופלי".

אל הקשיים בשטח הצטרפו לאחרונה ההגבלות שהטילה סעודיה על המעברים היבשתיים והנמלים של תימן לאחר ירי הטילים לעבר סעודיה. לאחר לחץ בינלאומי הודיעה סעודיה כי היא פתחה את נמלי הים והאוויר של תימן להעברת סיוע הומניטרי.

8.4 מיליון תימנים נמצאים בסכנת רעב, ויותר ממיליון איש נדבקו בכולרה. האו"ם הזהיר כי המשבר ההומניטארי בתימן הוא הקשה בעולם כיום אפילו יותר מסוריה שבוערת כבר יותר משש שנים. לפחות 10,000 אזרחים נהרגו עד כה במלחמה, ואתמול דווח על 23 הרוגים לפחות בתקיפות אוויריות של הקואליציה הסעודית בחודידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר