תוקף את דברי ברק

הרמטכ"ל: "אף קצין לא יקרא תיגר על השלטון בישראל"

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט מתייחס הבוקר לראשונה לדברי אהוד ברק אותם ניסו לקשור אליו כי ההנהגה הביטחונית תסרב פקודה לנתניהו, ויוצא נגדם בפומבי בחריפות רבה (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו של הרמטכ"ל איזנקוט, הבוקר (צילום: מתוך הפייסבוק של המרכז הבינתחומי בהרצליה)

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נאם היום (שלישי) בכנס שנתי שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה, בו התייחס לאיומים השונים המופנים כלפי ישראל והגיב לראשונה לדברי אהוד ברק כי בכירי מערכת הביטחון עשויים לסרב פקודה למדיניות ממשלת נתניהו.

"כאחד שמשרת 40 שנים בצה"ל", אמר רב אלוף איזנקוט, "אני לא רואה קצינים מסרבים פקודה על רקע של מדיניות. קציני צה"ל מבינים היטב את החוקים והכללים. אפשר להתווכח ולבטא עמדות אחרות. מרגע שניתנה פקודה לא רואה קצין שיקרא תיגר על שלטון בישראל".

כזכור, עיתונאי 'החדשות' עמית סגל חשף כי יממה לפני דברי הרמטכ"ל - וראש הממשלה לשעבר - ברק, הוא נועד במגדל מגוריו בתל אביב עם איזנקוט, בפגישה אותה הוא יזם. סמיכות האירועים, העלתה את הסברה בקרב חוגי ימין כי כביכול ברק שמע מהרמטכ"ל דברים שגיבו אותו לצאת בהכרזה הפרובוקטיבית למחרת לגבי סירוב הפקודה העתידי.

כעת כאמור טרח איזנקוט לשלול מכל וכל את דבריו של ברק, ובכך להפריך כל שמועה לגבי תמיכה או ידיעה כלשהי שלו אליהם.

(צילום: יריב כץ, ynet)

היבט נוסף עליו דיבר איזנקוט הוא התחזקות הדת בשורות הצבא: "בצה"ל אין מדיניות של הדתה והדרה אלא להיפך - לאפשר שירות משמעותי תוך שמירה על כבוד אדם. צריכים לעשות מאמצים ענקיים לשמור את צה"ל מחוץ לוויכוח בחברה הישראלית. אני רואה חיונית ליצירת הסכמה לאומית רחבה סביב צה"ל".

הרמטכ"ל אף דיבר כאמור על כלל החזיתות הביטחוניות: "המאזן האסטרטגי של מדינת ישראל מול אויביה משופר מאוד, יחד עם זאת הנפיצות ושולי הביטחון קטנו מאוד ויכולים להגיע להסלמה מהירה בכל אחת מהחזיתות מיידית. זה מחייב יכולת הגנה גבוהה, צבא קטן ודרוך, ומדיניות הפעלת כוח מושכלת".

דברי הרמטכ"ל לגבי עזה (צילום: עידו ארז, ynet)

באשר לעזה: "יש ניסיון של חמאס ללבות את הפיגועים מאזור יהודה ושומרון כדי להשאיר את הרצועה שקטה. למעלה משלוש שנים וחצי, אף אזרח ישראלי לא נפצע. אנחנו מפעילים מאמצים גלויים וחשאיים על מנת לעצור את הירי מעזה"

על האיומים המגיעים מהשכנות הצפוניות, לבנון וסוריה, אמר איזנקוט: "חיזבאללה עבר שינוי ממגן לבנון לארגון שנלחם כשליח איראני בסוריה, עיראק ותימן ומפנה לפחות מחצית מכוחו מחוץ ללבנון. בסוריה יש למעלה מ-2,000 יועצים ומומחים איראנים ועוד כ- 10,000 לוחמים מארגונים שיעים נוספים. החזית הסורית עברה שינוי גדול מאוד בשנה האחרונה".

על השקעות איראן בארגוני הטרור הוסיף איזנקוט: "ברצועת עזה הסכום עלה לאחרונה לכמאה מיליון דולר בשנה. חיזבאללה - בין 700 מיליון למיליארד. סוריה - כמה מילארדים. בתימן ועירק - מאות מיליונים בכל אחת מהמדינות".

לגבי דאע"ש אמר הרמטכ"ל: "הקואליציה האמריקנית והרוסית מובילה לתבוסה של המדינה האסלאמית, אבל הרעיון של דאע"ש כאן כדי להישאר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר