סגן יו"ר הכנסת בראיון סוער

אייכלר: "בג"ץ - כנופיה דיקטטורית; חסון - חייתיות פוליטית"

בג"ץ - דיקטטורה, לפיד - כמו הפלסטינים, הודעת יואל חסון על הקיזוזים - אכזריות וחייתיות פוליטית • ח"כ ישראל אייכלר בראיון סוער משיב אש למסיתים נגד החרדים ומסביר את 'חוק המרכולים' (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ישראל אייכלר יוצא בצהריים (שלישי) בראיון ל"כיכר בכנסת" במתקפה חריפה נגד בית המשפט העליון, אותו הוא מכנה - "שלטון הכנופיות הדיקטטורי", על שר הביטחון אביגדור ליברמן הוא אומר כי "המינימום של אנושיות היה צריך להיות שהוא לא יהיה נגדנו", על לפיד: "כמו שאין לי צפיות מהפלסטינים אין לי ציפיות מלפיד", על ח"כ יואל חסון: "אכזריות, זה מראה מה זה חייתיות פוליטית", ומסביר מה ההבדל בין לפיד לליברמן.

בפתח הראיון מסביר ח"כ אייכלר כיצד קורה שהחרדים לא מצליחים להעביר את 'חוק המרכולים' ואומר כי "אנחנו לא שמונה עשר מנדטים כמו שהיינו בקדנציה הקודמת, אנחנו שלושה עשר בתוך מאה עשרים. אפילו 'הבית היהודי' לא נלחם בשבילנו".

ח"כ ישראל אייכלר בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

אייכלר ממהר לדבר על החוק ותוקף בחריפות את שופטי בג"ץ: "מה זה כל החוק הזה? אתה חושב שזה חוק שאני רוצה? זה ששר הפנים שבעים שנה הייתה לו סמכות לאשר או לא לאשר חוק עזר עירוני, בא בג"ץ, שהוא שלטון הכנופיות הדיקטטורי שהשתלטו על המדינה באופן בלתי חוקי, ופוסלים את סמכותו של שר הפנים לסגור חנויות בתל אביב.

"אז עכשיו באים ועושים חוק שכן יש לו סמכות, אבל לא על תל אביב ובתי עינוגים, וכל הפריצות. אנחנו שלושה עשר מתוך 120, זה לא רק רע (החוק. י"כ) אנחנו במצב של משטר כיבוש של הדיקטטורה האנטי דתית של בית המשפט העליון. אנחנו חיים במשחק כמעט בלתי אפשרי, במשחק הזה אנחנו מנסים לסתום פרצות כמו שאדם שיש לו שמיכה קצרה והוא מכסה כל רגע".

ח"כ אייכלר, מה ההבדל בין יאיר לפיד לאיווט ליברמן, הוא תוקע חוק שכל כך חשוב לכם, זה נראה כאילו על איווט אתם שומרים. דין ליברמן לא כדין לפיד...

"קודם כל, עצם העובדה שאדם עם חמישה מנדטים הוא שר ביטחון בקולות שלנו, המינימום של אנושיות היה צריך להיות שהוא לא יהיה נגדנו, בוודאי שייתן קיזוז לאזולאי וגליק. אבל ליברמן יש לו בעיה אמיתית, הוא הולך להימחק מהמפה אם הרוסים לא יצביעו לו"...

"אכזריות". אייכלר ויואל חסון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אייכלר מסביר מדוע החרדים נמנעים 'ללכת על הראש' של ליברמן ואומר כי "כל קול לליברמן זה מוריד קול ללפיד, אין לנו עניין שאנשים יעברו מליברמן ללפיד, אנחנו נמצאים במקום שצריך להגביר את השכל על הרגש".

לדבריו: "למרות שאנחנו כועסים על ליברמן יותר מלפיד, לפיד הוא אויב מוצהר, כמו שאין לי צפיות מהפלסטינים אין לי ציפיות מלפיד".

"הייתי מצפה", מוסיף אייכלר, "שחבר של אריה דרעי, מינימום שיגיד שאזולאי לא מרגיש טוב וגליק שקרה לו מה שקרה לו, ליברמן היה צריך ששניים מהאנשים שלו לא יצביעו נגד, אבל הוא צריך את הקול הרוסי".

אתה חושב שהיה צריך לבקש מח"כ יהודה גליק להגיע להצבעה שעות לאחר קבורת רעייתו?

"חס ושלום, לכן תמכתי בדחייה של שבוע. אתה יודע מה זה אישה בת חמישים נפטרה והשאירה שמונה יתומים?".

יהודה גליק סופד לרעייתו, אמש (צילום: הדס פרוש)

אייכלר תוקף בחריפות את ח"כ יואל חסון, מרכז האופוזיציה, שהודיע שלא יתקזזו עם גליק: "ההודעה של המחנה הציוני הייתה אכזריות, זה מראה מה זה חייתיות פוליטית, יו"ר הכנסת יצא נגד זה. אשה נפטרה, לא עוברת שעה, מה שיש לכם להגיד זה שלא תתנו קיזוז? אפילו הרצוג יצא נגד זה בסיעה".

לקראת סיום הראיון מסביר אייכלר את ההבדל בין יאיר לפיד לאבי גבאי: "הרגשות האנטי חרדיים של בוחרי לפיד אינם הרגשות האנטי דתיות של בוחרי המחנה הציוני. ברגשות זה שונה. בדעות זה אותו דבר".

אייכלר תוקף ראשי ערים מהליכוד שלדבריו אינם צריכים חנויות פתוחות בשבת אלא הרצון שלהם הוא שחרדים לא יבואו להתגורר בעיר שלהם.

צפו בראיון המלא עם ח"כ ישראל אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר