מאחורי המחאה הגוברת

בנו של איש הדת שמטריף את הממשל האיראני

הכירו את הצעיר הפופולרי בקרב המפגינים באיראן, שמפעיל כעת את המחאה מחשבון טוויטר ב...רוסיה, לאחר שהאתר שלו ורשת הטלגרם בה השתמש נחסמו בידי משטר האייתולות (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רוחאללה (צילום מסך: מתוך טוויטר)

רוחאללה זאם, בנו של איש דת בכיר באיראן המזוהה עם "מחנה הרפורמיסטים", הוא הצעיר שסוחף דרך הרשת החברתית טלגרם את ההמונים לרחובות, במחאה ההולכת וגוברת נגד הממשל במדינה.

זאם, שפתח אתר חדשות איראני בשם 'אמאד', בו כתב את הגיגיו החתרניים, נתקל די מהר משטר האייתוללות שחסם לו את האתר בטענה להסתה.

בשל כך, עבר הצעיר המוכשר להשתמש ברשת טלגרם, הפופולרית באיראן. ברשת זו המשיך זאם לעודד את הצעירים המתוסכלים והמובטלים לצאת לרחובות ולהפגין נגד השלטון בטהרן.

לאחר שביום השלישי להפגנות גם הטלגרם נחסם בידי המשטר, החל זאם להשתמש בחשבון הטוויטר של חברו פאבל דורוב, המופעל מרוסיה, משם הוא מספק לצעירי איראן מידע עדכני על מקומות ההתכנסות, עדויות מצולמות של העימותים מול כוחות הביטחון ברחבי איראן וסרטונים של ההפגנות.

עימות בין המפגינים לבין כוחות הביטחון האיראניים (צילום: מתוך @gobadi בטוויטר)

בעקבות ציוץ של המלצה למפגינים, בשמו של זאם, להכין בקבוקי מולוטוב ולהשליכם על שוטרי היחידה לפיזור הפגנות באיראן ועל בריוני הבאסיג' (המיליציות החמושות), פנה שר התקשורת האיראני ג'וואד אזארי לחבר דורוב והתלונן כי הוא "מעודד שנאה ואלימות".

עד כה נמסר באופן רשמי על לפחות 21 בני אדם שנהרגו בהפגנות ברחבי איראן, ומאות שנעצרו. בחלק מההפגנות קוראים המפגנים למותם של הנשיא חסן רוחאני ושל "הדיקטטור" חמינאי.

דיווחים עדכניים יותר, אך לא מאומתים דיים, מדברים כבר על יותר מ-30 הרוגים ו-450 עצורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר