לא בגלל הרוב

'הליכוד' התעקש להחריג את אילת וההצבעה על 'חוק המרכולים' נדחתה

בניגוד לדיווחים כי ההצבעה על 'חוק המרכולים' נדחתה בעקבות הקושי להשיג רוב, ל"כיכר השבת" נודע כי הסיבה לדחייה היא התעקשות 'הליכוד' להחריג את העיר אילת (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי, אתמול (צילום: כיכר השבת)

בשעות הערב המאוחרות אמש (שני) הופתעו חברי הכנסת של 'הליכוד' כשקיבלו הודעה כי ההצבעה על חוק המרכולים נדחתה בשבוע, הם היו בשיאו של משא ומתן להשיג רוב בהצבעה ולפתע קיבלו הודעה - דרך התקשורת - שהחרדים החליטו לדחות את הצבעה.

בהודעת ש"ס נאמר כי הסיבה היא שיש קושי להשיג רוב בשל היעדרותם של השר דוד אזולאי וח"כ יהודה גליק.

אך ל"כיכר השבת" נודע כי הסיבה האמיתית היא לא בעיית הרוב. לדברי גורם חרדי בכיר העוסק בחוק, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הבין כי בליכוד מתכוונים להחריג את העיר אילת מהחוק, כך שבעיר הנופש ימשיכו לפתוח מרכולים בשבת ולא תהיה לשר הפנים סמכות למנוע זאת באמצעות פסילת חוק עזר עירוני.

כזכור, בדיון בוועדת הפנים של הכנסת, כל ההסתייגויות בנושא הוסרו, אך לאחר מכן 'הליכוד' ביקש לעלות במליאה הסתייגות ולהחריג את העיר אילת.

לאחר דיונים פנימיים בין הנציגים החרדים וההבנה שבליכוד לא מתפשרים על החרגת אילת, החליט דרעי לדחות את ההצבעה בשבוע, ובאמצעות זאת להרוויח זמן שבו ינסו להשיג פשרה ולא לאפשר ריכוך נוסף ודרמטי בחוק המרכולים - לאחר שדרעי הצהיר שלא יאפשר שם שינוי בהצעת החוק.

בנוסף, לא מספיק שהחרדים חוששים שחוק המרכולים (אם יעבור) לא יעמוד במבחן בג"ץ. כעת, בכיר בלשכה המשפטית בכנסת עדכן את החרדים כי במידה ואילת תוחרג מהחוק הסיכויים שהוא יעמוד במבחן בג"ץ אפסיים, מאחר וכל עיר אחרת שתבוא ותטען לסלקטיביות טענתה תתקבל.

יצוין, כי אמש טענו בכירים בלשכת ראש הממשלה כי יצליחו להשיג רוב, גם בלא אזולאי וגליק, ויתכן שהודעת ח"כ אחמד טיבי שסיעתו תתייצב ותצביע נגד - הדבר גרם לסיבוך בהשגת הרוב, אך למרות זאת בליכוד סברו כי אין לדחות את ההצבעה.

בתוך כך, השרה גילה גמליאל (הליכוד) יוצאת ביממה האחרונה נגד חוק המרכולים ומבקשת מהשר דרעי להוריד אותו מסדר היום, לדבריה החוק עושה עוול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר