גוגל נאבקת בתופעה

תוסף כרום שכרה מטבעות בלי אישור הוסר

ענקית התוכנה גוגל הודיעה כי הסירה מחנות האפליקציות תוסף לדפדפן הכרום שעשה שימוש ללא רשות המשתמשים בכוח העיבוד של המחשב לכריית מטבעות דיגיטליים (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גוגל הסירה מהחנות שלה תוסף לדפדפן הכרום הפופלארי שעשה שימוש ללא ידיעת המשתמשים בכוח העיבוד של המחשב שלהם לטובת כריית מטבעות דיגיטלים.

מדובר בהרחבה פופולרית בשם 'Archive Poster' שכאמור הכילה קוד שנועד לכריית מטבעות וירטואלים ללא ידיעתו של המשתמש ותוך שימוש בכוח העיבוד של המחשב שלו. לתוסף היו 100,000 משתמשים לפני שהוא הוסר מחנות התוספים של גוגל. גרסה "בטוחה" של התוסף עדיין קיימת.

מדובר בתופעה חדשה שפשתה לאחרונה בקרב בעלי אתרים ותוכנות המבקשים להשתמש בכוח העיבוד של המחשב וכח לגרוף לעצמם רווחים נוספים. השימוש יכול לגרום לעלייה משמעותית בצריכת החשמל וכוח העיבוד של המחשב וכן להאטת הפעולה שלו.

על פי הדיווח, הקוד הוסף לתוסף בעדכונים האחרונים שלו וכאמור היה זה ללא ידיעת המשתמשים. בכוח העיבוד השתמשו המתכנים על מנת לכרות מטבעות Monero, בחודש שעבר מעבדת הוירוסים 'קספרסקי' מצאה את אותו כורה בטלפונים עם מערכת הפעלה אנדרואיד.

גוגל הגיבה והסירה אותו מחנות האפליקציות שלה לאחר שכמה משתמשים רשמו באיזור הביקורת לתוסף, שהוא עושה שימוש בסקריפט לכריית מטבעות ווירטואלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר