מאבק הגיוס

הגאון רבי ציון בוארון: "לא לתת לאף בת להתייצב בלשכת הגיוס"

בעצרת נגד גיוס בנות לצבא אמר הגאון רבי ציון בוארון כי המטרה שלהם שהבת תתייצב בוועדה בלשכת הגיוס, יבחנו אותה ויתקילו אותה ולכן הורה ששום בת לא תתייצב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"צ בוארון בעצרת (צילום: קול מלחמה)

בעצרת שהתקיימה בבית הכנסת 'זכרון משה' בירושלים, כנגד גיוס בנות לצבא, השתתפו רבנים בכירים מהציבור הספרדי ובניהם הגאון רבי ציון בוארון, הגאון רבי אליהו טופיק ראש ישיבת באר יהודה והגאון רבי יורם מימון - ראש ישיבת תורת משה.

בדברים שנשא בעצרת הגאון רבי ציון בוארון אמר: "התחילו עם בני הישיבות ולצערנו עכשיו גיוס בנות, מה המטרה שלהם? שהבת תתייצב בוועדה בלשכת הגיוס, יבחנו אותה, ויתקילו אותה, בכל מיני שאלות ויבלבלו אותה זה במטרה שלהם. והרבה בנות שהתרגשו בשעת המבחן או שהם לא כל כך בקיאות בהלכות התקילו אותן וחייבו אותן בגיוס".

"המצב הוא נורא", זעק הרב בוארון, "ועכשיו שמתחילים עם גיוס בנות שאומרים להם להתייצב בוועדה להערים עליהם קשיים, זה איום ונורא, חייבים לעורר את הציבור שידעו להיקהל ולעמוד על נפשם, שלא ילעיטו את האנשים בשקרים 'הכל בסדר', 'הכל מתוקן', זה לא נכון, המצב מדרדר מיום ליום, התחילו עם בחורי הישיבות ועכשיו התחילו לאחרונה לעשות צרות לבנות על מנת לגייס את הבנות".

לדבריו: "מי שמכיר את המצב יודע שיש עשרות אלפי חיילים שהם משועממים, המלחמה של היום זה לא כמו של פעם, זה לא מלחמה של טנקים וחיילים רגלי כמו פעם, היום זה טכנולוגי, יש הרבה חיילים מובטלים ומחפשים את בחורי הישיבות, תשעים ותשע מהבנות אין להם צורך להיות שם וגם מה שהם צריכים זה אחוז אחד, מה שהם מגייסים עשרות אלפי חיילים וכמובן חיילות זה בכוונה נגד הדת, זה להרוס את הדת לצערנו, זה המצב כיום".

"צריכים כולם להתעורר לא לתת לאף בת שתתייצב בלשכת הגיוס בשום אופן גם מי שישלחו לה הזמנה שלא תתייצב", קבע הרב בוארון והוסיף, "בחורי ישיבות זה משהו אחר, יש ויכוחים, זה עניין אחר, אבל שום בת בשום אופן לא להתייצב שם, לא לתת להם את התענוג הזה, בנפשנו הדבר".

הרב הוסיף כי "בשעתו החזון איש אמר לאחותו הרבנית קנייבסקי תדעי לך: גיוס בנות זה ייהרג ולא יעבור ותגידי את זה גם לבנות שלך שיהיו מוכנות לכך, ובזכותם של גדולי עולם דאז הגזירה התבטלה, אבל לצערנו היום הגענו לאן שהגענו. גיוס בני הישיבות חמור מאוד אבל גיוס בת אחת זה חמור פי אלף. ה' יזכה אותנו להתחזק כולנו בתורה ויראת שמיים צניעות ונזכה לגאולה במהרה בימינו אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר