קמטים זה שמחה

מחקר חדש טוען כי ילודה גבוהה מזקינה את עור הפנים

כולנו רוצים עור מבריק שילווה אותנו לתמיד, אבל מה זה עור יפה וחלק לעומת נחת אינסופית מילדים שממלאים את כל חיינו. הגיע הזמן שתתחילי לשמוח בקמטים שלך(הורים)

(צילום: שאטרסטוק)

הטבע כמו הטבע אינו פוסח על אף אחד, ובסופו של דבר כולנו נזדקן בעזרתו יתברך. אך זה לא מונע מאיתנו להילחם ככל שניתן בהליך ההזדקנות של העור, ואם נאמר את האמת, נושא העור מעסיק יותר את הנשים שבתוכנו.

מחקר שבוצע במספר אוניברסיטאות בבריטניה , התפרסם בכתב העת האמריקני לאנתרופולוגיה. המחקר מצא את הקשר בין רבייה לבין תוחלת חיים ותחלואה. במחקר השתתפו 500 חוקרים שבחנו תמונות ורקע רפואי של אלפי נשים בגיל העמידה וחילקו אותן לאלו להן 2 ילדים ולאלו שילדו משניים עד תשעה. לאחר בחינת התוצאות ניכר כי הנשים בעלות מעט הילדים נראו צעירות בהרבה, והיו בריאות יותר. לתוצאות המראה והבריאות הגרועות ביותר זכו האמהות לשבעה עד תשעה ילדים.

החוקרים הודו כי הם לא יודעים מהו המנגנון העומד מאחורי ההבדלים הללו במראה הפנים של הנשים אבל רמות גבוהות של סטרס חמצוני, המקושר עם הרבייה המוגברת, עשוי להסביר את ההזדקנות המואצת ואת האטרקטיביות הנמוכה יותר של הנשים הללו. לא רק הלידה משפיעה על ההזדקנות הזו, גם ההנקה והטיפול בילדים תורמים, לדעתנו, לרמות הגבוהות של הסטרס החמצוני. התוצאות מראות חד משמעית כי לרבייה יש השפעה על המראה הפיזי של נשים

החוקרים ציינו מחקר אחר, שנערך באוניברסיטת ייל האמריקנית, ופורסם בשנת 2016, שם הביאו החוקרים הוכחות DNA לכך שילדים מרובים משפיעים על הבריאות ומאיצים את תהליך ההזדקנות. נזק גדול משמעותית בבדיקות דם וניתוח DNA נמצא אצל נשים שהביאו לעולם ארבעה ילדים ומעלה.

הסטרס החמצוני מכונה בעברית גם ׳עקה חמצונית׳, והיא תופעה שנגרמת לחלבונים ול-DNA של האדם בעקבות פעילות רדיקלים חופשיים. עקה חמצונית מתמשכת תגרום נזק לתאים, תשנה את מבנה התא, תגרום לאי-תפקוד או מוות של התא ונחשבת לגורם לסרטן.

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם ששמחה משפיעה על עור הפנים, אז תשמחו עם הילדים ותישארו צעירים לנצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר