פלאש ומסרון

בקרוב: חצית צומת באדום? אל תחכה לדו"ח, שלוף את הנייד

פיילוט מעניין שהושק היום במשטרת ישראל מציג תכנית לפיה נהגים שיתועדו על ידי מצלמות האכיפה כשהם מבצעים עבירת תנועה יקבלו מסרון לסלולרי (משטרה)

אילוסטרציה, המצולמים אינם קשורים לכתבה (צילום:(צילום: אורי לנז, פלאש 90))

דוברות משטרת ישראל הודיעה הערב (שלישי) על הפיילוט החדש במסגרתו רכב שיצולם שיצולם במצלמות האכיפה בכבישים כשהוא חוצה צומת באור אדום, או נוסע מעל המהירות המותרת יקבל בעל הרכב הודעת SMS על כך שהוא ביצע עבירה - עוד לפני קבלת הדו"ח.

מצלמות אכיפה אלקטורנית אוטומטית, שהצבתן החלה בכבישים בשנת 2011 במטרה להביא לירידה במספר תאונות הדרכים בארץ יהיו המצלמות שישתתפו בפיילוט המיוחד. פרויקט א-3 (מצלמות אכיפה אלקטורנית אוטומטית) מבוסס על טכנולוגיית מדידה, צילום ותקשורת שמאפשרת למשטרה לקבל תמונות איכותיות במהירות רבה מנקודות האכיפה דרך תקשורת סלולרית מאובטחת, אשר מתעדות את העבירה, ולהגיב באופן מהיר.

על פי הודעת המשטרה בשנה החולפת הורדה מהירות האכיפה של המצלמות. "מרביתן היו מכוונות למהירויות גבוהות מאוד, מה שלא יצר הרתעה, ולמעשה גם יצר כמות מאוד נמוכה של דוחות. כיום, 91% מהמצלמות אוכפות בחריגת מהירות של 16-11 קמ"ש בכבישים עירוניים ו-20-16 קמ"ש בכבישים בינעירוניים. הדו"חות במהירויות הנמוכות אלו דו"חות של 250 שקלים שאין בגינם ניקוד".

עוד נמסר כי בשנת 2017 נהרגו בכבישים הבינעירוניים 208 בני אדם לעומת 239 בשנת 2016 - מספר אשר מבטא ירידה של 12 אחוזים. עם זאת, בכבישים העירוניים נהרגו 154 בני אדם לעומת 138 בשנת 2016 - עלייה של 12 אחוזים.

בכיר במשטרה אמר כי "במשטרה מזהים תחילתה של ירידה באכיפה של א-3 עקב הגברת המודעות של נהגים לביצוע או לפעילות יעילה של המצלמות. אנחנו מזהים בכבישים הבינעירוניים קשר ישיר בין האכיפה, לבין הירידה בתאונות הדרכים".

עוד עולה מהנתונים כי במצלמות א-3 נרשמו לנהגים כמעט 278 אלף דו"חות על מהירות מופרזת, לעומת כ-104 אלף בשנת 2016. מטרת הפיילוט החדש שבמסגרתו תישלח לנהגים הודעת SMS לפני שהוא יקבל את הדו"ח היא להרתיע את הנהגים שלא יודעים שהמצלמה תיעדה אותם בעת ביצוע העבירה.

עוד מספרים: בשנת 2017 חלה עלייה של 134% באכיפה של מהירות מופרזת ושל 31% באכיפה של שימוש בטלפון סלולרי בזמן נהיגה, לעומת ירידה של 2% באכיפה נגד נהגים שנוהגים בשכרות. "התפיסה שלנו היא שהטלפונים הסלולריים הם הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים" אמרו במשטרה והוסיפו כי מערך האכיפה יתוגבר.

לדבריהם, משמרת בוקר וערב במשטרה כוללות 78 ניידות שפזורות עם שוטר ועוד 30 ניידות הננהגות על ידי מתנדבים בכל הכבישים הבינעירוניים בארץ. במהלך 2018 ייכנסו לשירות עוד ניידות - כך שמספר הניידות עם שוטרים יעמוד על 150, בנוסף ל-30 הניידות של המתנדבים - דבר שיביא לתגבור כוח האכיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר