מלחמה גרעינית

טראמפ לג'ונג און: "הכפתור שלי גדול יותר"

נשיא ארה"ב עקץ בטוויטר את נשיא צפון קוריאה שהתפאר כי על שולחנו יש כפתור אדום לשיגורים גרעינים ואמר: "הכפתור שלי גדול יותר עצמתי יותר והכפתור שלי גם עובד" (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, וסוכנות הידיעות הקוריאנית)

טראמפ שוב מתגושש עם נשיא צפון קוריאה בזירה האהובה עליו - הטוויטר. "מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הצהיר כעת ש'הכפתור הגרעיני נמצא תמיד על שולחנו'", כתב הלילה (רביעי) הנשיא האמריקני, "אולי מישהו מהמשטר המורעב שלו יודיע לו בבקשה שגם לי יש כפתור גרעיני, אבל הוא כפתור הרבה יותר גדול ויותר עוצמתי משלו, והכפתור שלי עובד", עקץ טראמפ את הדיקטטור הקוריאני וזכה למעל רבע מיליון לייקים.

קים הצהיר במהלך נאום שנשא לכבוד השנה החדשה למניינם כי ארצות הברית לעולם לא תוכל לפתוח במלחמה נגד ארצו וכי צפון קוריאה פיתחה את היכולת לפגוע בכל שטח ארצות הברית עם הנשק הגרעיני שלה. קים אמר בנאום הטלוויזיוני השנתי כי מדינתו הגיעה ל"הישג היסטורי" כשהשלימה את כוחותיה הגרעיניים. הוא הוסיף: "כל ארצות הברית נמצאת בטווח נשקינו הגרעיניים, הכפתור לשיגור הנשק נמצא תמיד על שולחני". לדבריו, "זוהי המציאות, זה לא איום".

הציוץ של טראמפ

בנאומו השבוע אמר עוד קים: "השנה אנחנו נתמקד בייצור המוני של ראשי נפץ גרעיניים וטילים בליסטיים לשיגור מבצעי", הוסיף קים. "כלי הנשק ישמשו אותנו אם ביטחוננו יעמוד בפני איום". צפון קוריאה ניסתה בשנה החולפת טילים בליסטיים בין-יבשתיים וביצעה בחודש ספטמבר האחרון את הניסוי השישי והעוצמתי ביותר שלה עד כה בנשק גרעיני. הניסוי בוצע אל מול הסנקציות שהוטלו עליה וההצהרות מצד הקהילה הבינלאומית נגד המהלך, והעלה חששות לעימות חדש בחצי האי הקוריאני.

במערב סבורים לעומת זאת, כי ההתפארויות הצפון קוריאניות עדיין רחוקות מהמציאות. שיגור הטיל הבליסטי האחרון שלהם כשל על פי המומחים והטיל התפרק כשחזר לאטמוספירה.

אל מול הטונים התוקפניים של ארה"ב, אתמול הציעה דרום קוריאה לקיים שיחות עם שכנתה מצפון בשבוע הבא. לפי גורם בממשלת הדרום, השיחות, שיתקיימו על פי ההצעה בדרג הגבוה, יעסקו בשיפור היחסים הכלכליים בין המדינות ובשיתוף פעולה לקראת אולימפיאדת החורף שתתקיים בחודש הבא בעיר פיונגצ'אנג שבדרום קוריאה.

במחלקת המדינה האמריקנית הגיבו לשיחות בין השכנות ומסרו: "אם הדרום והצפון רוצים לדבר, זו בחירה שלהם. אנו בספק רב שנשחק תפקיד בשיחות הללו". עוד נמסר כי "יכול להיות שקים ג'ונג און מנסה לתקוע טריז בין ארה"ב לדרום קוריאה, אך זה לא יקרה".

הנשיא טראמפ צייץ אתמול אף בנושא זה ועקץ את קין ג'ונג און בכינוי המוכר כבר - "איש הטילים": "סנקציות ולחצים 'אחרים' התחילו להשפיע בצורה ניכרת על צפון קוריאה. איש הטילים רוצה לדבר עם דרום קוריאה בפעם הראשונה - אולי מדובר בחדשות טובות, ואולי לא. נחכה ונראה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר