סערה סביב 'חוק המרכולים'

בליכוד רצו להחריג את אילת, החרדים התנגדו והדיון בוטל

לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי הצהיר כי לא יהיה מוכן לשינוי בחוק המרכולים, בליכוד מתעקשים להחריג מהחוק את חנויות הנוחות והעיר אילת • החרדים ו'הבית היהודי' התנגדו והדיון בוועדה בוטל (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בטבת תשע"ח | 03.01.18
אריה דרעי (צילום: יונתן סינדל / Flash90)

פרסום ראשון: לאחר שההצבעה על חוק המרכולים נדחתה לפחות בשבוע בשל דרישת הליכוד לרכך דרמטית את החוק - שכבר רוכך בחודש שעבר, במפלגת השלטון מתעקשים להחריג את אילת וחנויות הנוחות בתחנות הדלק, כך ששר הפנים לא יוכל למנוע את פתיחתם בשבת, אך במפלגות החרדיות מתנגדים לכך בתוקף.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר שהחרדים והבית היהודי הודיעו שלא יסכימו לשינוי בחוק הדיון בוועדת הפנים בוטל.

הבוקר, קיבלו ראשי סיעות הקואליציה הודעה לפיה 'חוק המרכולים' יעלה בצהריים (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת, אך לא להצבעה בקריאה שנייה ושלישית אלא כדי להחזיר את החוק לדיון נוסף בוועדת הפנים של הכנסת.

בהודעה נכתב בין היתר: "היום, בסוף סדר היום מעלים במליאה את חוק המרכולים על מנת להצביע על החזרתו לוועדה לדיון חוזר ולשינוי הסעיף. זוהי הצבעה טכנית, אך נדרש רוב קואליציוני. לפיכך, על כל חברי הכנסת להישאר היום עד סוף המליאה".

ל"כיכר השבת" נודע כי ראשי המפלגות החרדיות העבירו מסר ליו"ר הקואליציה דוד אמסלם כי יסכימו להתפשר ולרכך עוד את חוק המרכולים כך שלא יחול על חנויות הנוחות בתחנות הדלק, אך מתעקשים שלא לאפשר את החרגת העיר אילת מהחוק. ראשי המפלגות החרדיות הבהירו גם לראש הממשלה נתניהו כי הם לא מסכימים להחריג את העיר אילת.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הודיע מנגד ליו"ר הקואליציה דוד אמסלם כי "הבית היהודי מתנגדים להחרגת אילת מחוק המרכולים".

גורם במפלגות החרדיות אמר ל"כיכר השבת" כי "ייתכן ויגיעו לפשרה גם באילת, שהחוק לא יחול על רצועת המלונות באילת, שם לשר הפנים לא תהיה סמכות".

"מיום ליום החוק הולך ומתרכך", אומר גורם פוליטי בכיר, "בליכוד עושים את כל המאמצים להוריד את החרדים מהעץ עליו הם מטפסים. התחלנו עם חוק אחר ואנחנו נסיים עם חוק שלא יחול על ת"א, לא על אילת ולא על חנויות הנוחות".

יצוין, כי אמש גורם משפטי מהלשכה המשפטית בכנסת הבהיר לחברי הכנסת החרדים כי במידה ואילת תוחרג מהחוק, סיכוייו של החוק לעמוד במבחן בג"ץ קלושים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר