מידע מודיעיני

"זו תהיה 'מלחמת לבנון השלישית": חיזבאללה התחמש באמצעים לפגיעה באסדות הגז

אסדות הגז של ישראל, המוצבות במים שבשליטתה הכלכלית, ניצבות החל מלפני תקופת מה בפני איום מחודש, לאחר הצטיידות חיזבאללה באמצעים פגיעה מדוייקים וחדישים (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

הערכת המודיעין שבידי בכירים בצה"ל, כך נחשף היום (רביעי) ב'הארץ', היא שחיזבאללה הצליח לאחרונה להתחמש בטילים ובאמצעים שאיתם הוא יכול לפגוע באסדות הגז של ישראל, המוצבות במים הכלכליים שלה.

לדברי מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, חיזבאללה זיהה את הפוטנציאל הטמון במרחב הימי ובנה לעצמו "מערך התקפי אסטרטגי לכל דבר". מקור במערכת הביטחון מוסיף, כי האיום של חיזבאללה לפגוע באסדות אינו הצהרתי בלבד.

בשל כך, הציב לאחרונה חיל הים מענה מיידי לזה בדמות מערכת כיפת ברזל על ספינת סער 5, שמגינה על אסדות הגז, וזאת עוד בטרם יצטרפו לחיל ארבע ספינות סער 6 בעוד כשנה.

מערכת "כיפת ברזל" ימית (צילום: דובר צה"ל)

"חיזבאללה פעל כדי לבנות מערך טילים התקפי ומשמעותי. הוא בנה למעשה את הסטי"ל הכי טוב בעולם - יש לו הרבה טילים, והוא אינו יכול לטבוע", כתב אלוף שרביט במאמר המתפרסם בכתב העת "בין הקטבים".

גם מפקד בסיס חיל הים באשדוד אל"מ יובל אילון כתב, במאמר אחר: "ניתן להניח שבעימותים הבאים יאוים התווך התת-מימי באופן משמעותי על ידי גורמים המעוניינים לפגוע בחוסנה של ישראל. קשת האמצעים והיכולות רחבה ומגוונת — החל בשחיינים מתאבדים, דרך הפעלת סירות נפץ ועד לצוללנים המתמחים בעבודה במים עמוקים ובחומרי נפץ, כולל הפעלת צוללות ננס ומערכות מיקוש וחבלה מייצור עצמי".

מערכת כיפת ברזל שהוצבה כאמור על ספינת הסער מסוגלת ליירט ירי טילים לכיוון האסדות, אך היכולת של גורמים עוינים לפגוע בנכסים האסטרטגיים של ישראל אינה מוגבלת בהכרח לטילים. עבור אפשרויות הפגיעה האחרות, מיועד ככל הנראה חיזוקו בשנה הבאה של מערך ההגנה בארבע ספינות מסוג סער 6, המצוידות גם ביכולות נוספות להתמודדות עם האיומים.

קצין בחיל הים אמר ל'הארץ': "אנחנו לא רואים אותו עושה מעשה כל כך קיצוני רק כדי לייצר פרובוקציה. גם בצד השני מבינים שפגיעה באסדות הגז זו הכרזת מלחמה, לבנון השלישית".

כזכור, חיזבאללה מאיים לפגוע באסדות כבר משנת 2010, שנה לאחר הגילוי המשמעותי בקידוח 'תמר'. בנאום שנשא ביולי 2011 אמר חסן נסראללה, מנהיג ארגון הטרור: "לבנון מסוגלת להגן על אוצרות הגז והנפט שלה ומי שיניח את ידו על נכסיה, נדע איך לנהוג עמו". "זכותה של לבנון לממש את ריבונותה ואת השליטה שלה על משאבי הטבע ושדות הגז שהתגלו במימיה ועל כן גם ההתנגדות אחראית להשתמש בכל האמצעים כדי לסייע לכך", הוסיף נעים קאסם, סגנו של נסראללה.

יצויין, כי בשנה הבאה צפויה להתעורר ביתר שאת המתיחות בענין מול חיזבאללה, בשל הכוונה להתחיל העבודה על אתרי הקידוח הצפוניים יותר במים הכלכליים של ישראל, כריש ותנין, הסמוים יותר לגבול עם לבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר