המשטרה מבהירה

שותים קפה בנהיגה? מסמסים באדום? כנראה שלא תקנסו

לנוכח השמועות על מתן קנסות גבוהים על שימוש בטלפון ברמזור אדום או על שתיית כוס קפה המשטרה מבהירה כי למרות האיסור, הנטייה היא שלא לאכוף או לקנוס (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בתקופה האחרונה הופצו הודעות ברשתות החברתיות הטוענות כי כל הסטת מבט מהכביש תזכה אתכם בדו"ח משטרתי בדיקה של 'ידיעות אחרונות' מעלה כי אמנם יש שמץ בטענות, אך מדובר בהגזמה שכן במשטרה טוענים כי לא בכל המקרים אכן יינתן קנס.

כך לדוגמא, התעסקות בנייד במהלך נהיגה היא אסורה לחלוטין והקנס עליה היא 1000 ש"ח וארבע נקודות אך לעומת זאת התעסקות בנייד בזמן אור אדום היא גם אסורה אך נתונה לשיקול הדעת של השוטר ולדברי המשטרה הנטייה היא לא לאכוף זאת ולא לקנוס.

כך גם הסטת המבט כלפי מטה במהלך הנהיגה לכיוון הסלולר היא אסורה לחלוטין והקנס עליה הוא 500 ש"ח ו-6 נקודות אך אם תעשו זאת בעמידה ברמזור אדום הדבר נתון לשיקול הדעת של השוטר והנטייה של המשטרה כרגע היא לא לאכוף ולא לקנוס במקרה כזה.

שימוש בתכנת ניווט תוך כדי נהיגה דוגמת ה'ווייז' אסורה לחלוטין והקנס עליה עומד על 1000 ש"ח ו4 נקודות. אם תעשו זאת באור אדום שוב המשטרה נוטה שלא לאכוף זאת ולא לקנוס.

אכילה או שתייה בנהיגה אינה מומלצת והמשטרה ממליצה להעדיף ולהימנע מכך אך היא אינה קונסת ואוכפת במקרה כזה, ובניגוד לשמועות בעת עמידה ברמזור אדום אין מניעה לאכול ולשתות.

כמו כן, מותר להפעיל רדיו או מזגן במהלך הנהיגה.

שימו לב, במידה ושוטר כן יחליט "להעניק" לכם את הקנס על העבירות האלה, מסיבה כלשהיא כולל מצב הרוח הירוד שלו באותו היום, הוא עדיין יפעל כשורה מבחינת המשטרה והקנס יהיה תקף וייתכן שגם בבית המשפט לתעבורה יקבלו אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר