חוק עונש מוות למחבלים

'יהדות התורה' דורשת: דחייה או שנמנע בהצבעה על החוק

חוק עונש מוות למחבלים מעורר סערה. ליברמן נטש בזעם את ישיבת הממשלה, ב'דגל' נוטים שלא לתמוך ובנתיים ב'יהדות התורה' הודיעו כי אם החוק יעלה היום להצבעה - הם יימנעו (חרדים בארץ)

ישראל כהן וישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בטבת תשע"ח | 03.01.18
גפני וליצמן יוצאים מלשכת נתניהו (צילום: כיכר השבת)

בשעות הצהריים (רביעי) צפויים חברי סיעת 'יהדות התורה לקיים דיון בנושא התמיכה או ההתנגדות לחוק עונש מוות למחבלים שיובא לדיון במליאת הכנסת על ידי מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן.

במהלך ישיבת הממשלה שדנה בנושא התחוללה דרמה כאשר ליברמן נטש בזעם את הישיבה כשהתבררה לו ההתנגדות הצפויה לחוק. נתניהו יצא כדי להרגיעו והישיבה הופסקה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בסיעת 'דגל התורה' נוטים שלא לתמוך בחוק ויעלו את האפשרות לדיון בפני כל החברים. הסיבות לאי התמיכה הינם גם עקרוניות זאת משום שמדובר בתקדים מסוכן אך גם בשל היחס ל'ישראל ביתנו'.

בסופו של דבר החליטו ב'יהדות התורה' כי במידה והחוק יעלה להצבעה יום - הם יימנעו, ובמידה ויעלה בשבוע הבא הם ייכנסו להתייעצות אצל גדולי ישראל.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר כי "הסוגיה של עונש מוות למחבלים היא כבדת משקל, בעלת השלכות משמעותיות ודרמטיות. אנו נתייעץ עם גדולי התורה בסוגיה, וללא הכרעתם הברורה בנושא, לא נצביע על החוק הזה".

בעקבות המהומה בקואליציה סביב החוק של ליברמן במקביל לבלגן סביב חוק המרכולים, זימן ראש הממשלה נתניהו את ליצמן וגפני לדיון בלשכתו.

ל"כיכר השבת" נודע כי נתניהו לא הצליח לשכנע את יהדות התורה להצביע היום בעד החוק הזה. ליצמן וגפני הבהירו לנתניהו כי החוק יעלה היום הם יימנעו.

גורם בכיר בסיעה הליטאית הסביר כי החשש הוא שתמיכה בחוק תוביל לכעס בקרב הח"כים הערבים וכך לא יוכלו לקבל את תמיכתם בחוקים החשובים לציבור החרדי.

"לא חייבים להתנגד אפשר להימנע או לצאת מהמליאה אבל לתמוך לא שווה לנו", מסביר הבכיר. לדבריו, "יותר מנקמה בליברמן על התנגדות מפלגתו לחוק המרכולים יש כאן רצון לשמור על ערוץ פתוח עם הערבים".

"מספיק סבלנו בגלל התמיכה בחוקי הימין הקיצוני כדוגמת חוק המואזין ועוררנו עלינו כעס מיותר בקרב חברי הכנסת הערביים", הוא מסביר.

לדברי הגורם: "יש לנו החרדים יותר מה להרוויח מהח"כים הערביים מאשר מישראל ביתנו. כבר הרווחנו מהם. בחוק המרכולים הם היו איתנו כאשר אחד מהם יצא זאת לעומת ישראל ביתנו שסירבו אפילו להתקזז".

"התקווה היא שאם נימנע בחוק עונש מוות למחבלים הם יסייעו לנו בחוקים שחשובים לנו זאת לעומת ליברמן שממילא מתנגד", מוסיף הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר