"פוגעים בפרטיות"

'הליכוד' הגיש תלונה נגד 'יש עתיד' של לפיד

'הליכוד' הגיש תלונה נגד מפלגת 'יש עתיד' בעקבות קמפיין במייל שנשלח על ידי המפלגה שעשתה שימוש במאגרי מידע שהגיעו אליה ע"פ החשד שלא כדין ופוגעים בפרטיות (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

תנועת הליכוד פנתה היום (רביעי) למשרד המשפטים בדרישה לפתוח בחקירה נגד מפלגת "יש עתיד", זאת בגין חשד לכאורה לשימוש שלא כדין במאגרי מידע.

פניית הליכוד הגיעה בעקבות הודעות דואר אלקטרוני שנשלחו בימים האחרונים על ידי ״יש עתיד״, תחת הכותרת: ״הולכים לסגור לך בשבת את העיר״.

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו״ד אבי הלוי, פנה לראש הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, נגד מפלגת "יש עתיד" ויושב הראש שלה ח"כ יאיר לפיד בגין חשד, לכאורה, לשימוש שלא כדין במאגרי מידע והפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות, תשנ"ו-1996.

״השבוע פורסם באמצעי התקשורת, כי ח"כ יאיר לפיד, יו"ר "יש עתיד", שלח הודעת דואר אלקטרוני לאלפי אזרחים, שכותרתה "הולכים לסגור לך בשבת את העיר". באחד מאמצעי התקשורת פורסמה תגובתו של אזרח, שנכלל בין האלפים שקיבלו את הודעת הדואר, שהביע פליאה על כך שפרטיו האישיים נכללו במאגר המידע שבו נעשה שימוש לשליחת הודעתו של ח"כ יאיר לפיד״, כתב עו״ד הלוי במכתבו.

״נסיבות המקרה מעלות חשד, לכאורה, לכך שהודעתו של ח"כ יאיר לפיד נשלחה תוך שימוש, שלא כדין, במאגרי מידע והפרתן של הוראות חוק הגנת הפרטיות שביקשו להגן על פרטיותם של אזרחי המדינה״, הוסיף עו״ד הלוי.

בפנייתו ציין עו״ד הלוי כי אין זה המקרה הראשון שבו "יש עתיד" עושה שימוש, שלא כדין, במאגרי מידע. נזכיר כי "יש עתיד" נקנסה בעבר על ידי משרד המשפטים בסכום של עשרות אלפי שקלים בגין שימוש, שלא כדין, שעשתה במאגר מידע בשליחת דיוור ישיר לניצולי שואה במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה- 20.

עו״ד הלוי ציין במכתבו כי ״לאור חשיבותו הרבה של אינטרס השמירה על הפרטיות והישנותו של המקרה אנו מבקשים מכבודו לפתוח לאלתר בבדיקת התלונה״.

מיש עתיד נמסר בתגובה: "לשכת נתניהו הפסיקה כנראה לנהל את ענייני המדינה כי היא עסוקה מדי בהפצת שקרים ובניסיונות להכפיש. לא יעזור להם ואף אחד כבר לא קונה את השטויות שהם מנסים למכור מרוב לחץ.

לגבי העניין עצמו: כל המיילים הנשלחים מיש עתיד נשלחים לאנשים שביקשו לצרף אותם לרשימות התפוצה שלנו ולכתובות מייל ממאגרי מידע הרשומים כחוק. בכל מייל מצוין כי ניתן לבקש להסיר את הכתובת מרשימת התפוצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר