יהדות התורה נמנעה

אושר חוק עונש מוות למחבלים; נתניהו לא פסל כי יחול גם על יהודים

מליאת הכנסת אישרה הצהריים בקריאה טרומית את הצעת חוק עונש מוות למחבלים של סיעת 'ישראל ביתנו'. סיעת 'יהדות התורה' נמנעה, חכ"י ש"ס הצביעו בעד החוק (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני וליברמן (צילומים: יונתן זינדל ומרים אלסטר - פלאש 90)

חוק מוות למחבלים של סיעת 'ישראל ביתנו' אושר הצהריים (רביעי) בקריאת טרומית במליאת הכנסת. סיעת 'יהדות התורה' נמנעה בהצבעה, בעוד סיעת ש"ס הצביעה בעד הצעת החוק.

החוק עבר ברוב 52 של מול 49 מתנגדים, וכעת הוא לא יקודם - ו'ישראל ביתנו' תמתין שהממשלה תגיש הצעת חוק ממשלתית.

במהלך נאומו התייחס השר אביגדור ליברמן להחלטת 'יהדות התורה' להימנע ואמר: "ראיתי ניסיון לקשור בין הצבעה זו לחוק המרכולים. לא יודע איך זה קשור לגזר דין מוות, כנראה גם בכנסת הזו יש ניסיונות לסגירת חשבונות פוליטיים בלי קשר לנושא עצמו. גם בחוק המרכולים ישראל ביתנו עומדת בכל ההתחייבויות".

מחשש לאיבוד הרוב, בקואליציה משכו את הזמן במליאת הכנסת. בין היתר, באמצעות נאומים והצבעה שמית.

דבריו של נתניהו בנאומו בכנסת (צילום: ערוץ הכנסת/ פייסבוק)

באופן חריג, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לנאום במליאה ואמר: "עונש מוות כצעד במצב קיצון כבר נבחן במדינת ישראל. זה שייך לפשעי מלחמה. העיקרון הזה כבר מוטבע בתוך ההוויה המשפטית. אני חושב שבמצבי קיצון יש היגיון שמי שצוחק ושוחט לא יבלה בין כותלי בית הכלא. יש אנשים שמגיע להם למות. הדבר הזה מחייב את התוצאה הזו".

ח"כ אחמד טיבי שאל את נתניהו האם הוא חושב שלמחבלים היהודים שביצעו את רצח המשפחה בדומא מגיע עונש מוות, ונתניהו הגיב: "באופן עקרוני - כן".

ח"כ ציפי לבני אמרה במליאה: "ההצעה הזאת היא נטו פוליטיקה שנתמכת על ידי ראש מממשלה, פוליטיקאי לחוץ, שמפחד רק על הכיסא שלו. כל החקיקה הזאת היא כניעה לאמוציות".

מוקדם יותר אמר ח"כ משה גפני: "הסוגיה של עונש מוות למחבלים היא כבדת משקל, בעלת השלכות משמעותיות ודרמטיות. אנו נתייעץ עם גדולי התורה בסוגיה, וללא הכרעתם הברורה בנושא לא נצביע על החוק הזה". גם פגישה של גפני וח"כ יעקב ליצמן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליחה למנוע את הימנעות ח"כי הסיעה מההצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר