"אין לי ציפיות ממנו"

סגן השר איציק כהן תוקף: "טענות גפני מצוצות מהאצבע"

תוקף את גפני שמתנגד ל'ביטוח אברכים' ("טענות מצוצות מהאצבע"), חושב שלא צריך לתמוך בחוק מוות למחבלים ("יש לענות לאיווט באותו מטבע") ומתחייב שלא יהיה שינוי בחוק המרכולים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

ראיון: בימים אלו מסיים סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) לקדם את תוכנית 'ביטוח לכל אברך', עליה הוא עמל בשנים האחרונות - תוכנית שתעלה לכל אברך 30 שקלים בחודש. מחצית מהסכום המדינה תשלם, כך שבמקרה אסון, האלמנה והיתומים יקבלו חצי מיליון שקלים.

בכל שלב שהתוכנית מקודמת, יוצא נגדה יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני במתקפה וטוען כי אסור לגעת בתקציב הישיבות וכי המהלך יזיק לאברכים ולעולם התורה. כך התרחש בשבוע האחרון כשגפני פנה לשר החינוך נפתלי בנט בבקשה שימנע מלחתום על ההליך.

בראיון סוער ל"כיכר בכנסת", תוקף סגן השר איציק כהן את ח"כ גפני וטוען כי "הטענות שלו מצוצות מהאצבע". הוא מציג חתימות של מרנן פוסקי הדור רבי עובדיה יוסף ורבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל, שלדבריו תמכו במהלך.

סגן השר איציק כהן בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

בפתח הראיון התייחס ח"כ איציק כהן ל'חוק עונש מוות למחבלים', כאשר סיעת ש"ס תמכה בחוק ואילו 'יהדות התורה' נמנעו, ואומר: "אני סומך על היו"ר שכל ההחלטות שהוא מוריד אלינו, כנראה שיש לו על מי לסמוך".

חוק המרכולים לא עבר בתחילת השבוע בגלל סיעת 'ישראל ביתנו': "אני חושב, אם אתה שואל אותי, היה צריך להעניש את 'ישראל ביתנו', לחוק הזה (חוק עונש מוות. י-כ) אין שום סיכוי. הוא עבר בקריאה טרומית, וקשה לי להניח שהקבינט יאשר אותו לקריאה שנייה ושלישית. בסך הכל מדובר בתעמולת בחירות של ליברמן. לדעתי היה צריך, לא להעניש, אבל לענות לו באותה מטבע. אפילו קיזוז לאזולאי הוא לא רצה לתת".

סגן השר כהן מתחייב ומצהיר שלא יהיו שינויים בחוק המרכולים, והעיר אילת או חנויות הנוחות בתחנות הדלק לא יוחרגו ממנו: "זה לא יהיה. לא תהיה פשרה, כי אנחנו לא נכניס חילול שבת לתוך החוק. זה לא יהיה. החוק יחול ככתבו וכלשונו כפי שהגיש אותו יו"ר התנועה".

ביקשנו מאיציק כהן להסביר בקצרה על מה המהומה המחודשת עם ח"כ גפני, באשר לתכנית המדוברת של 'ביטוח לכל אברך': "זו תוכנית שכוללת בתוכה 80 אלף אברכים בביטוח קבוצתי, ללא חיתום. מה שאומר, שכולם נכללים בתוכה, כאשר הביטוח הזה מעניק לכל אברך קרן של חצי מיליון שקל. כשחלילה אם המשפחה תצטרך אותה, היא והיתומים יקבלו אותה במשך חמש עשרה שנים, בקיצבה כל חודש". לדבריו, הוא קיבל למהלך תמיכה של ח"כ יעקב ליצמן.

סגן השר כהן מציג את פגישתו עם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל

ח"כ משה גפני טוען שהתכנית הזו תפגע בתקציב הישיבות

"לא נעים להגיד, אבל הטענות שלו מצוצות מהאצבע. לא רק שזה לא יפגע בישיבות, להיפך, זה יחזק את האברכים, הם יוכלו לשבת וללמוד בראש שקט".

לפני הראיון הראת לי את התמיכה של מרנן פוסקי הדור הגר"ע יוסף זצ"ל והגרי"ש אלישיב זצ"ל, השאלה למה גפני מתנגד, יש לו בעיה עם איציק כהן?

"אני לא יודע למה הוא מתנגד. זה מוזר. הוא מעלה טענות מוזרות. הטענות מנותקות, אין להם שום קשר למציאות, ממש לא. הוא לא יותר חכם ולא יותר 'בעל השקפה' מגדולי ישראל שחתמו על התוכנית הזו. אני מצר על העיכובים שגפני מעכב, אני מקווה שנצליח להתגבר גם עליו".

ח"כ משה גפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לדבריו: "בנט מאוד רוצה את התוכנית הזו, הוא מאוד משבח אותה. הוא רוצה לחתום, גפני מנהל נגדו מלחמה שלא יחתום".

יכול להיות שיש פה מלחמה אישית שלך ושל גפני והיא מזיקה לאברכים?

"לי אין מלחמה אישית עם אף אחד. אני פועל למען תקציב הישיבות ועולם התורה. אין לי מושג מה גפני רוצה, תשאל אותו".

כהן מוסיף: "אני לא רוצה ממנו שום דבר. אין לי ציפיות ממנו".

ניסית לדבר איתו על הנושא הזה?

"בוא, כבר הרבה זמן שהוא מתנגד בצורה לא עניינית. כל טיעון שלו חסר בסיס".

לדבריו: "במוצאי שבת הייתי אצל האדמו"ר מבעלזא. הוא שמח וחתם ובירך על התוכנית". הוא מספר שהציג את התוכנית גם למרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל: "אני לא יכול להגיד שום דבר. גדולי ישראל תמכו בתוכנית הזו. גם חברי כנסת מדגל התורה תומכים בחוק ב'אחד על אחד', אבל הם חוששים מגפני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר