לאחר חצי שנה

הרשות הפלסטינית תחזור לשלם על החשמל בעיר עזה

המאבק בין חמאס לאש"ף הביא להפסקת זרם החשמל ומימונו בידי הרשות הפלסטינית. לנוכח המצב בעזה ורצונו של אש"ף לשפר את תדמיתם הרשות תחזור לממן את החשמל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ילדים עזתיים מתחממים ליד מדורה ממחסור בחשמל (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

הרשות הפלסטינית תחזור לשלם על החשמל שמועבר מישראל לרצועת עזה, אחרי חצי שנה של הפסקה. ראמי חמדאללה, ראש הממשלה ברשות, מסר כי ממשלתו אישרה אספקה מחדש של 50 מגהווט באמצעות רשת החשמל הישראלית המחוברת לרצועה.

מדובר ככל הנראה כחלק מההסכמים בין הארגונים שנועדו לשפר את היחסים ביניהם. חמדאללה ציין שההחלטה "משקפת את דאגתה של ההנהגה הפלסטינית ובראשה אבו מאזן לסבלם של תושבי עזה".

חמדאללה הוסיף, "אנו נמשיך במסלול של סיום הפילוג, מימוש הפיוס הלאומי ועמידה בשורה אחת עד להשגת שאיפות עמנו הבאות לידי ביטוי בחירות, עצמאות והקמת מדינתנו העצמאית".

חוסיין אל-שיח', השר לעניינים אזרחיים בממשלה הפלסטינית, אמר כי על פי הנחיית יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, משרדו הגיש בקשה רשמית לישראל לחדש אספקת 50 מגהווט חשמל לרצועת עזה. סוגיה זו שימשה בידי הרשות הפלסטינית אמצעי ענישה נגד הנהגת חמאס שהקימה ממשל מקומי ברצועת עזה וסירבה להעביר למשרד האוצר הפלסטיני ברמאללה את ההכנסות ממיסים.

כאמור, על פי ההערכות ברשות הפלסטינית מקווים שההחלטה להשיב את החשמל לרצועת עזה תסייע בדעת הקהל המקומית בשל מצבם הקשה של תושבי רצועת עזה הנמצאים במחסור חמור של חשמל. בישראל ייבחנו את הבקשה היטב שכן לנוכח החזרה לירי רקטות מכיוונה של הרצועה והעובדה שחמאס יכול אך אינו רוצה לעצור זאת בהחלט אינה מסייעת לרצון הישראלי להיענות לבקשות שכאלה. למרות זאת ייתכן והבקשה תענה מטעמים הומינטאריים בלבד.

כרגע המצב רצועת עזה קשה, התושבים מקבלים חשמל למשך ארבע שעות ביום, ולאחריהן 12 שעות ללא חשמל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר