לא רק פייסבוק: אלו האפליקציות שמאזינות לכם

אם אתם צמודים למכשיר סלולרי שלכם, אתם לא לבד. מאות אלפי אפליקציות מאזינות לנו דרך המיקרופון של המכשיר, וחלקן אפילו מצהירות על זה בגלוי (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

מאות אלפי אפליקציות שנמצאות ב-Google Play עושות שימוש במיקרופון שמובנה במכשירים החכמים שלכם ודרכו הן מאזינות לכם. ההאזנה אינה מתמקדת במה שאתם מוציאים מהפה, אלא יותר בתכנים והפרסומות אליהם אתם נחשפים בצפייה בתכנים ברשת האינטרנטית ובפלטפורמות נוספות.

למה הן צריכות את זה? מסתבר שאותן אפליקציות משתמשות בטכנולוגיה חדשנית שפיתחה חברה בשם Alphonso, שאוספת נתוני צפייה עבור מפרסמים. באמצעות האזנה לדפוסי הצפייה שלכם בפרסומות וניתוח הנתונים, היא מאפשרת למפרסמים להציג ללקוחות הפוטנציאלים שלהם מודעות רלוונטיות יותר, ולהבין טוב יותר את הקהל שלהם. יתרה מכך, ההאזנה מתבצעת גם כאשר האפליקציות לא נמצאות בשימוש, אלא רצות ברקע.

בניו יורק טיימס דוווח כי אם תחפשו בגוגל את צמד המילים "alphonso automated" או "Alphonso software" תקבלו רשימה ארוכה של אפליקציות שמפתחיהן כותבים במפורש כי הן משתמשות בפלטפורמה של החברה. הרשימה שתמצאו בגוגל הינה חלקית, וקיימות עוד אינספור אפליקציות שאף הן משתמשות בטכנולוגיה הזו אך נמנעות מלדווח על כך. גם החברות שהחליטו שכן מדווחות, אינן עושות זאת באופן מודגש, אלא רק בסוף תיאור האפליקציה תוכלו להגיע למידע זה במידה ותלחצו על כפתור ה"קרא עוד". יחד עם זאת, עם התקנת האפליקציות הן מבקשות גישה למיקרופון ולמיקום של המשתמשים, ולמרות שלא מצורף נימוק מדוע זה נדרש – רוב המשתמשים פשוט בוחרים לאשר את הגישה הנדרשת.

הניו יורק טיימס ערך תחקיר שגילה כי Alphonso מוטמעת גם באינספור אפליקציות המותאמות לילדים, זאת על אף שהתוכנה בהגדרתה איננה מיועדת לשימוש באפליקציות כאלו.

נכון, זה לא מרגיש כל כך טוב כשיודעים שמישהו מאזין לנו אותן אפליקציות לא מאזינות אבל אפשר להתנחם בכך שהאפליקציות לא מאזינות לנו ולדברים שאנחנו אומרים, כפי שפורסם על אפליקציית פייסבוק שמאזינה לנו ולדברים עליהם אנחנו משוחחים ואחר כך מציפה אותנו בפרסומות שתוקפת אותנו בפיד, אלא מאזינות רק לאותות אודיו שהיא קולטת מתוכניות טלוויזיה, סרטים ופרסומות. בכל מקרה, כל אפליקציה שדורשת מכם גישה למיקרופון (או כל הרשאה שאינה דרושה לשימושים העיקריים שלה) ולא ממש ברור למה – ההמלצה שלנו היא לחפש את האותיות הקטנות ולא לפעול על אוטומט, כדי שאחר כך לא יהיו הפתעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר