הכבאים "פיצצו" טקס בהשתתפות הנציב

הכבאים נקטו בצעד חסר תקדים ופוצצו את טקס הסיום של קורס הצוותים בהשתתפות נציב כיבוי האש דדי שמחי שנכח באירוע. הכבאים מוחים על פגיעה בזכויותיהם • צפו (בארץ)

(צילום: "המקום חדשות און ליין")

לוחמי האש יצאו הבוקר (ה') במחאה חריפה ו"פוצצו" טקס במעמד נציב כיבוי האש, רב-טפסר דדי שמחי, לציון סיום קורס צוותים – הנחשב לאחד קורסים היוקרתיים במערך כיבוי האש, כך על פי הדיווח ב-ynet. הסיבה: סכסוך מר שפרץ לאחרונה בין ארגון הכבאים ובין הרשות הארצית. העובדים טוענים כי ההנהלה פוגעת בזכויות העובדים, מתעמרת בנציגי העובדים ו"עושה להם שיימינג ופוגעת בפרטיותם", כפי שנכתב להנהלה.

המחלוקות בין הנהלת מערך הכיבוי לארגון העובדים, בראשותו של אבי אנקורי, נמשכות כבר זמן מה. בשנה שעברה אף הונהגו במשך שבעה חודשים עיצומים, ובמסגרתם לא ביצעו הכבאים מטלות נוספות על תפקידם, למשל הדרכות, רישוי עסקים, דוברות ועוד.

לפני כחודשיים נחתם הסכם של "רצון טוב" בין הצדדים, אולם השבוע שלח אנקורי מכתב לעובדים שלפיו ראשי הארגון ובראשם הנציב לא עושים דבר כדי לקדם את הסיכומים שהושגו. הוא הורה לכבאים לא לבצע את תפקידי הנע"ת (נוסף על התפקיד) ולא לענוד את הדרגות.

הסכסוך החריף האחרון בין הכבאים לנציב פרץ נמשך כבר חודש, והצדדים אינם מצליחים להגיע להסכמה, אף שנערכו כמה פגישות במטרה לנסות להגיע לפשרה בין הצדדים.

במכתב שהפיץ ארגון העובדים לכבאים נכתב: "מעתה כללי המשחק משתנים, שלא ביוזמתנו, ולכן אני מתכוון לנהוג בהתאם ליחס שאותו אני מקבל. 'הסכם שלום' בין ארגון העובדים לנציב, נחתם לאור גילוי אחריות ומנהיגות של ארגון העובדים, ולא מתוך מניעים צרים. ארגון העובדים מילא באופן מוחלט את חלקו בהסכם, לעתים למגינת לבם ובניגוד לדעתם של כמה חברי ארגון".

"הסכם חתום ומילת כבוד, הם הרג ובל יעבור מבחינת ארגון העובדים. לדאבוני, צד ההנהלה לא רואה עין בעין עם הצד השני שחתום איתו על ההסכם. לאור העובדה שהסכם זה לא מיושם זה יותר מחודשיים, אני מצהיר כי ארגון העובדים מתיר את עצמו ממחויבות להסכם. לצערי, אני מסיק כי נציב הכבאות לא באמת התכוון ליישם את חלקו בהסכם, אלא לייצר שקט תעשייתי להמשך מזימותיו. כצעד ראשון אני מנחה כאות מחאה כי כבאים לא יענדו את הדרגות החדשות. חד וחלק, לא הייתה ולא תהיה פגיעה בפן המבצעי, ערך חיי האדם הוא ערך עליון לנו".

נציב כבאות הצלה דדי שמחי מסר בתגובה למכתב ולמחאה בטקס שנערך היום: "עצוב לי שוועד העובדים השבית טקס סיום של מפקדי צוות בכבאות. צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה למפקדים החדשים ולמשפחות שהגיעו לחגוג עם הלוחמים. כל זאת כי הנציב השעה שני חברי ועד שהתנהגו בבריונות שאינה מקובלת בארגון מבצעי כלל. נמשיך לקדם את הכבאות ועובדיה למען אזרחי ישראל".

בעקבות מכתבו של אנקורי נמסר מהנהלת שירותי הכיבוי: "נציבות הכבאות מכבדת ותכבד כל הסכם עם עובדיה היקרים. חבל מאוד שקומץ מתלהמים בוועד העובדים פועל מתוך אינטרסים אישיים בלבד ומנסה לפגוע ולהזיק למערך הכבאות בישראל ולעובדיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר