24 שעות של גשם

נערכים לסופה: תחזית מזג האוויר המלאה

מזג האוויר ביומיים הקרובים צפוי להיות סוער במיוחד מבחינת הגשמים והרוחות העזות. הגשם יתחיל בעיקר בצפון ובמרכז, יתפשט לשאר חלקי הארץ - ויתכן שאף לאילת (חדשות, בארץ)

(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

הסערה התחילה הערב וצפויה להימשך עד למוצאי שבת. בצפון נערכים ל-24 שעות של גשמים – שאולי אף יבקרו בדרום ובאילת – אך הרוחות החזקות בעוצמה של 100-80 קמ"ש הן כנראה יהיו מוקד הסערה ומהן החשש העיקרי של הרשויות. הנגב יזכה למתקפת חול, ובכל אזורי הארץ קיים חשש להצפות. לא צפוי קור משמעותי.

במרכז הארץ ירד הערב מעט גשם, בלילה יתחזקו הרוחות ולפנות בוקר יגיעו לעוצמה של 100-80 קמ"ש.

מידות החום החזויות להלילה ולמחר: קריית שמונה 11-9, צפת 8-6, טבריה 14-10, חיפה 15-11, תל אביב 15-12, ירושלים 9-7, באר שבע 14-9.

מחר, יום שישי, צפוי יום גשום וסוער, תחילה בצפון ובמרכז. אך גם בדרום צפוי גשם גם למקומות שבהם היה אובך. קיים אפילו סיכוי לגשם באילת. בכל האזורים יש חשש להצפות, בתחילה בצפון ובמרכז ובהמשך גם בדרום, במדבר יהודה ובים המלח.

בחרמון יירד שלג כבד אך אין סיכוי לשלג באזורים אחרים, בליל שבת תיחלש הסערה אך בשבת עדיין צפוי מזג אוויר סגרירי וגשום, אם כי בעוצמות נמוכות יותר, עם דגש על המרכז ודרום הארץ. המערכת תבוא לסיומה בשבת בלילה ובתחילת השבוע הבא צפויה התבהרות והתחממות.

מתכוננים לסופה

ההכנות לסופה במערך כבאות וההצלה כללו בדיקת ציוד, לרבות סירות גומי, משאבות, מסורים, גנרטורים וכן ציוד חילוץ והצלה נוסף. תחנות הכיבוי יתוגברו בלוחמי אש, ויחידת הכיבוי המרכזית "להבה" תהיה בכוננות מיוחדת כדי לתת מענה לאירועי חילוץ מורכבים.

במד"א מזהירים את הציבור מפני הפגיעות האפשריות בעקבות מזג האוויר הקר. מנכ"ל מד"א, אלי בין, הנחה את הצוותים לנקוט שורת צעדים כדי שיוכלו "להעניק שירות מלא, מהיר ומקצועי לתושבים גם בתנאי מזג אויר קשים במיוחד".

בין היתר, הונחו צוותי מד"א לאייש את האמבולנסים והג'יפים עם הנעה כפולה וכן לתגבר את המשמרות בעקבות צפי לביקוש גובר לשירותי מד"א ופניות במוקד החירום 101. זאת בנוסף להנחיות נהיגה בטוחה בגשם ובשיטפונות שהופצו לצוותי מד"א. נוסף על כך מוסרים במד"א לציבור לשמור על ערנות במיוחד במדרכות ובכבישים שבהם יצטבר קרח, להקפיד לקשור חפצים בחוץ שיכולים לפגוע באנשים, וכן להימנע משימוש בלתי זהיר במכשירי חשמל והסקה.

הן במד"א והן במשטרה ביקשו גם לחדד לציבור הנהגים על אודות נהיגה בטוחה בזמן הסופה. הרשויות מזכירות לשמור על מרחק מכלי רכב אחרים, לנסוע לאט, להקפיד על הדלק אורות ולהימנע מעצירות בצד בשל הראות הלקויה. באתר ובאפליקציית מד"א ניתן גם למצוא הנחיות לטיפול רפואי ראשוני בהיפותרמיה וכוויות קור.

גם רכבת ישראל הודיעה על היערכותה למזג האוויר הסוער הצפוי בסוף השבוע באמצעות גיזום של עצים למניעת קריסתם על מסילת הרכבת, התקנת גופי חימום על מפלגי המסילות למניעת פגיעות קור בהם, ניקוי ופינוי תעלות ניקוז בסביבת תחנות ומתחמים, בדיקה והכנה של משאבות ניקוז במתחמי הרכבת ובתחנות, הכנת ציוד מכני הנדסי לתנאי חורף ועוד.

ברכבת מחדדים את הנחיות הבטיחות לנוסעים, וממליצים ללקוחות להקפיד על הגעה מוקדמת לתחנת הרכבת בימים הגשומים, להימנע אף יותר מריצה על הרציפים הרטובים, ולנקוט משנה בטיחות בהתנהגות בקרבת המסילה.

בחברת "נתיבי ישראל" האמונה על רוב הכבישים הבין-עירוניים נערכו בהתאם. בין היתר הכינו בחברה מפלסות שלג, שוּפלים, מחפרונים, תחנות שאיבה ניידות ומפזרות מלח למניעת החלקה.

נערכים גם ברשויות המקומיות

העיריות השונות נערכות אף הן לסערה. עשרות עיריות הודיעו כי המוקדים העירוניים יתוגברו וכן מרזבים נבדקו ונוקו בהתאם לצורך. בנוסף, נחסמו חניות במקומות בהם יש שקעים והם מועדים להצפות, וכן נגזמו עצים, נבדקו מערכות התיעול והניקוז, ופורסמו הנחיות רלוונטיות לציבור באתרי העיריות.

יש לציין כי בשל מזג האוויר הסוער, לא יתקיימו מחר פעילויות מחוץ לבתי הספר באזורים המועדים לשיטפונות. בין היתר לא יתקיימו טיולי תלמידים או תנועות נוער באזורים אלו. מערכת החינוך תפעל כסדרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר