'ישראל היום' מדווח

אלי ישי נפגש עם חבר המועצת; על הפרק: שיטת הריצ'רץ'

חבר מועצת החכמים נועד בחשאי עם אלי ישי, על הפרק: "שיטת הריצ'רץ'" - כך מדווח 'ישראל היום'. עוד דווח: אם ייכשל בחזרה לש"ס, ינסה אלי ישי להצטרף כמפלגה עצמאית ברשימת 'הליכוד' (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וישי (צילום: Alex Kolomoisky, Yonatan Sindel / Flash90)

בזמן שיו"ר ש"ס השר אריה דרעי ממשיך להתנגד בכל תוקף לשילובו של אלי ישי בתוך רשימת תנועת ש"ס, כאשר דרישת ישי היא שיצרפו את רשימתו בתוך רשימת ש"ס, כסיעה נוספת, אחד מחברי מועצת חכמי התורה נפגש עם אלי ישי לאחרונה ודן עמו בנושאים פוליטיים.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', לפני כשבועיים התקיימה פגישה חשאית בין ישי לבין אחד מחברי מועצת חכמי התורה של ש"ס. "הפגישה, שדבר קיומה נשמר בסודיות מוחלטת לפניה ואחריה, התקיימה בארבע עיניים ועסקה ברובה בנושאים הפוליטיים", דווח.

למרבה ההפתעה, הפגישה התקיימה דווקא במתחם ישיבת 'כסא רחמים' בראשות הגאון רבי מאיר מאזוז - מנהיגו הרוחני של אלי ישי ומפלגת 'יחד'. לפי הדיווח, הפגישה נערכה בזמן "שבו המקום כמעט נטוש, ללא עובדים, וכמובן ללא תלמידי הישיבה שלא מגיעים למתחם, הנמצא בבידוד מבית המדרש".

על פי הדיווח, אין זו הפגישה הראשונה בין ישי לבין אחד מרבני מועצת חכמי התורה של ש"ס, וכי לפני חודשיים הם כבר נפגשו. פגישה נוספת מתוכננת בין אותו חבר המועצת לבין הגר"מ מאזוז.

הגר"ר אלבז בישיבת 'כסא רחמים' לפני כחודש

במרכז הפגישות, כך לטענת הדיווח, עומדת דרישתו של ישי ל"ריצ'רץ' בש"ס. "כך יבטיחו שתי המפלגות את מעבר אחוז החסימה מצד אחד, ומנגד תוכל כל מפלגה לשמור על עצמאותה הפוליטית והרוחנית, כשש"ס תמשיך להיות כפופה למועצת חכמי התורה וישי והאנשים מטעמו יהיו כפופים לרב מאזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים".

יצוין כי בעבר אריה דרעי הביע התנגדות נחרצת לשיטת ה"ריצ'רץ' ואף לעג לדרישה של ישי. גם ב'ישראל היום' מבהירים כי "ההערכה היא כי כל עוד יוכל דרעי להמשיך בתפקיד, איש לא יוכל לקדם מהלך עם ישי".

"אם דרעי יישאר ויטרפד את הריצה המשותפת עם ישי", חוזרים ב'ישראל היום' לאופציה האחרת והסבירה יותר של אלי ישי, "עשוי ישי לנסות להצטרף כמפלגה עצמאית בתוך רשימת הליכוד".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", לפני כחודש ביקר חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז בהיכל ישיבת 'כסא רחמים', במסגרת האזכרה לגברת גאולה מאזוז ע"ה. במהלך דבריו שיבח את הגר"מ מאזוז, כשישי יש לצידו, ואמר: "כבוד מורנו ורבינו, עם כל התארים... מה אני שבכלל אני יכול להגיד עליו, מה גדולתו, גאונותו גדולה, כל העם רואים אותה מקטון ועד גדול".

בסיום דבריו, פנה הגר"ר אלבז לגר"מ מאזוז: "מי אני, הדיוט שמברך את כבוד ראש הישיבה, שה' ייתן לו את הכוח, ייתן לו את הסבלנות, את הבריאות, את כל האפשרויות, להמשיך ולהזריח את אור התורה והקדושה, לקרב את ישראל לאביהם שבשמיים". הרב סיים את דבריו ופנה לרב מאזוז: "מחילה כבוד הרב, יברך אותי רבינו, שנזכה ללמוד וללמד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר