"אם דרעי יתנגד, הסיכוי אפסי"

הרב ראובן אלבז נפגש עם ישי; רוב 'המועצת' - נגד החזרתו

חבר המועצת, הגאון רבי ראובן אלבז, הוא זה שנועד עם אלי ישי ודן עמו בסיכויי חזרתו לש"ס במסגרת הריצ'רץ' • הערכה: התנגדות דרעי קוברת את המהלך • וגם, אלו הדעות של חברי ה'מועצת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ר אלבז והפגישה אלי ישי (באדיבות המצלם)

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז, ראש מוסדות 'אור החיים' וגדול מחזירי התשובה, הוא חבר מועצת החכמים שנפגש בשבועות האחרונים עם יו"ר 'יחד' אלי ישי, ודן עמו באפשרות להחזירו לש"ס במסגרת שיטת הריצ'רץ'.

הגר"ר אלבז הגיע לפני כחודש לאזכרה של מרת גאולה מאזוז ע"ה, לאחר הדברים שנשא באירוע ודברי השבח למנהיגה הרוחני של 'יחד' הגר"מ מאזוז, נפגש הרב עם אלי ישי ודן עמו בסוגיית חזרתו לש"ס. דבר הפגישה בין חבר המועצת לישי דווח לראשונה ב'ישראל היום'.

הרב אלבז בפגישתו עם אלי ישי

יצוין כי הפגישה התקיימה בחדר צדדי בארבע עיניים. ליד "כיכר השבת" הגיעה תמונה מהרגעים שלפני הפגישה שארכה למעלה ממחצית השעה.

למרות שלמהלך אין סיכויים, עצם העובדה שחבר מועצת מנהל שיח מסוג זה עם אלי ישי - מאחורי גבו של דרעי - הדבר מהווה כאב ראש ליו"ר ש"ס שבאותם ימים זעק על ניסיון "הפיכה" בתנועה.

במצב הנוכחי, הדעות החלוקות בקרב חברי מועצת חכמי התורה, מביאה את התוצאה של רוב נגד החזרתו של אלי ישי למפלגה.

יצוין כי בחודשים האחרונים, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הגאון רבי יעקב כהן - בנו של נשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן, נפגש עם הגר"מ מאזוז, במהלך הישיבה העלה הרב את נושא החזרת ישי לש"ס, אך הגר"מ מאזוז התעקש על שיטת הריצ'רץ' - אותה דחה דרעי.

"כל עוד דרעי מתנגד המהלך לא יצא אל הפועל", מדגישים בקרב כל הצדדים, "דרעי הוא זה שיקבע, על עוד הוא בש"ס ויבקש למנוע את המהלך, הסיכויים של החזרת ישי במסגרת הריצ'רץ' - אפסיים".

אלי ישי, הרב אלבז והאחים הרבנים מאזוז - בערב הפגישה

חלוקת הדעות במועצת החכמים

נשיא המועצת הגר"ש כהן - מתנגד למהלך, אך הערכה במעונו כי במידה וש"ס תילחם על קיומה סביב אחוז החסימה בסקרים, ייתכן וישתכנע להחזיר את ישי. גם כאן, הרבה תלוי במצבו המשפטי של השר דרעי.

חבר המועצת הגאון רבי שמעון בעדני - מתנגד למהלך, מרגיש שישי "השתמש בו" ערב הבחירות כאשר נפגש אתו יחד עם הגר"מ מאזוז ולבסוף הקים את 'יחד'. אך במידה והגר"ש כהן ישנה את דעתו - הערכה היא כי הרב בעדני יסכים למהלך.

חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף - מתנגד בתוקף. מרבה לתקוף את ישי והגדירו כמי ש"בגד" במרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. בחודש שעבר נחשפו ב"כיכר השבת" דברים שאמר נגד ישי: "מה מציג האיש הזה את המורשת של מרן? מה עושה אלי ישי? מדבר על פילוגים, על השמצות, על ביזיונות. הכל בגלל שזרקו אותו מהתנועה".

חבר המועצת הגאון רבי ראובן אלבז - תומך במהלך. נפגש ודן עם ישי בנושא. גם במהלך 'פסגת השלום' בביתו של הנגיד ר' אייל משיח, העלה הרב את האפשרות. בחודש שעבר, נחשפו ב"כיכר השבת", דברים שאמר על הגר"מ מאזוז, דקות לאחר הפגישה עם ישי: "כבוד מורנו ורבינו, עם כל התארים... מה אני שבכלל אני יכול להגיד עליו, מה גדולתו, גאונותו גדולה, כל העם רואים אותה מקטון ועד גדול".

חבר המועצת הגאון רבי משה מאיה - מתנגד בתוקף. רק בחודש האחרון תקף את ישי, בראיון ל'מקור ראשון' אמר בין היתר: "הוא עשה את טעות חייו בזה שאמר משפט אחד: 'אתם לא הרבנים שלי והרב שלי הוא הרב מאיר מאזוז. עכשיו לא שייך להחזירו גם לא שייך להכניס את הרב מאזוז ל'מועצת'. איך אפשר להחזיר את אלי ישי אם הוא לא ממושמע לנו? אם דעת תורה שלו היא מישהו אחר שילך אליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר