סערת המרכולים

ב'ליכוד' מבקשים להדיח את ח"כ שרן השכל

יו"ר הקואליציה אמסלם ותנועת הליכוד עתרו לבית הדין בדרישה להדחת ח"כ שרן השכל, לטענתם, לאחר שזו הודיעה כי תצביע נגד חוק המרכולים. השכל: התנהגות בריוניות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ שרן השכל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

תנועת הליכוד ויו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם עתרו הבוקר (ראשון) לבית הדין העליון של המפלגה בדרישה להפסיק את חברותה של ח"כ שרן השכל בתנועה לאחר שהודיעה כי אין בכוונתה לקיים את החלטת סיעת הליכוד בכנסת, לפיה על חברי הכנסת מטעם הליכוד להצביע בכנסת על חוק המרכולים שמקדם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

מתנועת הליכוד נמסר כי "הצהרתה של חה"כ השכל לפיה היא אינה מתכוונת להצביע עם הסיעה בעד הצעת חוק המרכולים מהווה סיוע של ממש למפלגות המתחרות בליכוד ומפרה את החלטות הסיעה בכנסת". בעתירה כותב אמסלם: נסיבות אלה מהוות עילה להפסקת חברות של המשיבה בתנועה".

ח"כ דודי אמסלם אמר הבוקר כי "היועמ"ש של הליכוד שוחח עם ח"כ שרן השכל, לפני כשבוע, והבהיר לה, כי בנסיבות המיוחדות שנוצרו, אם היא לא תצביע בהתאם להחלטת סיעת הליכוד בכנסת בעד החוק, זו עילה להפסקת חברותה בליכוד. אי הצבעתה עלולה לפגוע ביציבותה של הקואליציה ובהמשך קיומה של הממשלה. בהתנהגותה זו היא מסייעת למפלגות המתחרות בליכוד ומחדל זה מהווה הפרה של הוראות חוקת התנועה, מטרותיה והחלטותיה".

לדבריו: "השכל לא נבחרה לכנסת בבחירות ישירות, אלא בבחירות יחסיות, כלומר, בבחירות שבהן האזרחים הצביעו בעד 'מח"ל בראשות בנימין נתניהו' ולא בעד 'שרן השכל' ולכן יש לה חובת נאמנות לליכוד שהיא מכהנת מטעמו בכנסת. אני מצפה ממנה לקיים את התנאי הבסיסי - לכבד את החלטת הסיעה ולהצביע בעד הצעת החוק".

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו"ד אבי הלוי, ציין בעתירה כי חה"כ שרן השכל "היא חברת תנועת הליכוד המכהנת מטעמה בכנסת ולכן היא חייבת בהתאם לחוקת הליכוד לקיים את החלטות התנועה, ביניהן את החלטות סיעת הליכוד בכנסת ולסייע לקידומן. לכן: מבקש מבית הדין לזמן אותה בהקדם עוד בטרם ההצבעה על הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית ולהורות על הפסקת חברותה בתנועה".

מנגד, ח"כ שרן השכל הגיבה כי "חוק המרכולים הוא חוק של מפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה וכופה אורח חיים על ציבור שלם. זה חוק שמפלה בין עיר לעיר, מעמיק את השסע החילוני חרדי ומחייה ומלבה את הסכסוך הקשה משנות ה-90 על צביון המדינה".

לדבריה: "הליכוד היא תנועה מגוונת ומורכבת משומרי מסורת, דתיים וחילוניים. אנשים שהולכים בשבת בבוקר לבית הכנסת ובצהריים יושבים בבית קפה. רוב מצביעי הליכוד מתנגדים לחוק המרכולים"

"יו"ר הקואליציה החדש חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונות", תקפה חברתו למפלגה, "שלא מתאימה לרוח הליכוד וההדר הבית"רי, הערכים הליברלים רוויזיונסטים שהנחילו אבות התנועה, זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין הם הערכים עליהם נשבעתי להגן, ולא על גחמות של שר כזה או אחר, שיוצרות קרע בעם ישראל. אני לא אתן לזה לקרות. שבירת הכלים בשבועות האחרונים גורמת לנזק אלקטוריאלי חמור לתנועה שלי".

יצוין כי הערכה הינה שהשכל תמנע בסופו של דבר, מה שיוצר שוב חשש שהקואליציה לא תצליח להעביר את החוק לאור המצב. המפלגות החרדיות מתנגדות להעברת ההצבעה לשבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר