שנה וחצי אחרי הרצח

"רוצח ילדים"; נפתח משפטו של הרוצח נדב סלע

עם פתיחת שלב ההוכחות במשפטו של נדב סלע, הנאשם ברצח אשתו, שני ילדיו ובן השכנים במושבה מגדל, התפרצה אמה של דור לעברו: "שפל, כמה קללות מקללים אותך" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אחיה ראב"ד, ynet)

שנה וחצי לאחר הרצח המזעזע במיוחד, בית המשפט המחוזי בנצרת החל הבוקר (ראשון) בשלב ההוכחות במשפטו של נדב סלע, הנאשם כי רצח בשנה שעברה את אשתו דור כרסנטי, שני ילדיו יוסף ובנימין ז"ל, ואת בנם של שכניו, נחמן עתיה ז"ל. לפני הדיון הניפה אמה של דור, רווית, את תמונות הילדים לעבר הנאשם וקראה לעברו "רוצח שפל, רוצח ילדים".

עוד הטיחה לעברו האם: "כל קללה שיש בעולם מקללים אותך. יום אחד תשב ותקרא כמה קללות מקללים אותך ומה מאחלים לך. אמשיך לרדוף אותך. אני יודעת שאתה אוהב ללמוד תורה. כנראה שכחת שבתורה כתוב לא תרצח". לראשונה הגיעו לדיון גם בני משפחתו של סלע, בהם אביו ושני אחיו.

העד הראשון היה קצין משטרה שחקר את הזירה. בשל התמונות והתיאורים הקשים, נענו השופטים לבקשת התובעת, והעדות הזו נשמעת בדלתיים סגורות. הנאשם, המיוצג על ידי עו"ד ארז מושקוביץ מהסנגוריה הציבורית, מכחיש את הנאמר בכתב האישום וטוען כי מסקנות הפסיכיאטר המחוזי, שלפיהן היה שפוי בעת ביצוע הרציחות, שגויות. הוא מבקש מבית המשפט להגיש חוות דעת פסיכיאטרית מטעמו.

האישום נגד סלע הוגש במרס 2017, ותאר מסע רצח אכזרי, ממושך ונטול רחמים של בני משפחתו ושל בן השכנים. הוא נאשם בארבעה מעשי רצח ובניסיון רצח של בן השכנים נתן עתיה שנפצע אך הצליח לשרוד ולהשתקם לאטו. חוות דעת פסיכיאטרית שניתנה בעקבות הסתכלות בתנאי אשפוז של קרוב לשלושה שבועות קבעה שהוא כשיר לעמוד לדין.

סלע מנסה להשתטות בדיון הראשון

על פי הדיווח, כתב האישום היה כה קשה, עד ששופטת המחוזי בנצרת נעתרה לבקשת הפרקליטות והתירה לפרסם רק גרסה מרוככת שלו, שלא כוללת תיאורים מזוויעים של זירת הרצח. זאת בין השאר במטרה לא להקשות על משפחות הנרצחים.

כזכור, אחר הצהריים של שבת, 28 בינואר עמדה כרסנטי ז"ל במטבח והכינה ארוחת צהריים. סלע, נטען, נטל סכיני שף שהיו במקום והחל לדקור אותה בכל חלקי גופה. "דור התחננה בפני הנאשם כי יחדל ממעשיו ואף ניסתה להתגונן מפניו, אך הנאשם המשיך", מתואר בכתב האישום.

דור כרסנטי וילדיה יוסף ובנימין ז"ל, שנרצחו
בן השכנים, נחמן עתיה ז"ל

באותו זמן היו בבית המשפחה ילדי השכנים - נחמן עתיה ז"ל ואחיו נתן - ששיחקו בסלון. כשהבחינו במתרחש ניסו השניים להימלט דרך החלון אך סלע ראה אותם, ניגש לנתן ודקר גם אותו למרות תחנוניו וניסיון ההתנגדות. בשלב מסוים העמיד נתן פני מת, וסלע עזב אותו. הוא פנה לאחיו נחמן, דקר אותו למוות והשליך את גופתו במורד המדרגות המובילות למרתף הבית.

לאחר מכן, נטען, שיסף סלע את גרונו של בנו יוסף בן השנה ושמונה חודשים שהיה גם הוא בסלון, ומשם המשיך למיטתו של התינוק בנימין בן ה-8 חודשים ורצח גם אותו. באישום מצוין כי לאחר מכן הבחין סלע בנתן עתיה שזז מעט, ולכן בעט בראשו, "כדי לוודא שהוא מת". לאחר מכן, נטען, "כשנחה דעתו של הנאשם כי הצליח להמית את כל הנוכחים בבית, ניגש לחדר השינה, החליף את בגדיו ונעליו ונמלט מהדלת האחורית של הבית".

כששמע נתן את הנאשם עוזב את הבית הוא ניגש לגופתה של דור ושאל אותה אם היא חיה. משלא נענה, החל לבכות. הוא ניסה לצאת דרך דלת הבית הקדמית וכשראה שהיא נעולה פתח את החלון בכח ויצא דרכו. "נתן הלך מרחק של כמה עשרות מטרים עד לרחוב ראשי, שם עצר רכב שעבר במקום והזעיק עזרה", צוין בכתב האישום.

סלע נמלט למטע זיתים בפאתי היישוב, שם נעצר על ידי שוטרי הסיור שהוזעקו למגדל. הוא הסביר את מעשיו במלים: "רצחתי את כל מי שהיה בבית, כי הם היו עמלקים". כאשר הובא לתחנת המשטרה בטבריה נבדקה גם האפשרות שפעל תחת השפעת סמים ואלכוהול – אך האפשרות הזו נשללה. לפני אחד הדיונים בהארכת מעצרו טען סלע כי הוא "חתול", וירד על ארבע, אך כאמור, בדיקת מומחה קבעה כי הוא כשיר לעמוד לדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר