לאחר גל ההפגנות

השלטון באיראן מכריז על ניצחון; אחמדינג'אד נעצר

מדיווחים ערביים עולה, כי נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד נלקח למעצר בידי גורמי השלטון בטהרן, בשל העובדה כי העז לתמוך במפגינים. משמרות המהפכה: "ניצחנו" (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחמדינג'אד, כפי שנראה בפעם האחרונה (צילום מסך: פייסבוק)

'משמרות המהפכה' של איראן פרסמו הבוקר (ראשון) הודעה בה נכתב: "העם האיראני וכוחות הביטחון שברו את שרשרת המהומות שנוצרה על ידי ארה"ב, בריטניה, המשטר הציוני, סעודיה, הצבועים (המוג'הידין) והמונרכים".

בתוך כך, נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, נעצר בידי הרשויות איראן, בשל ביקורתו הקשה על השלטון הנוכחי.

על פי הדיווח בין היתר בעיתון 'אל קודס אל ערבי' שנסמך על "מקורות אמינים בטהרן", במהלך ביקור של אחמדינג'אד בעיר בושהר לפני כשבוע וחצי, הוא התבטא כי "חלק מהמנהיגים הנוכחיים מנותקים מהבעיות והדאגות של בני העם ולא יודעים דבר על המציאות החברתית".

הוא אף הוסיף: "הרפובליקה האסלאמית סובלת מניהול כושל. ממשלת הנשיא רוחאני מאמינה כי יש לה בעלות על המדינה וכי העם הוא חברה נבערת".

בעקבות דבריו אלו של אחמדינג'אד הוחלט לעצור אותו, כשהכוונה היא להעבירו בהמשך למעצר בית.

התנהלותו של הנשיא לשעבר, והמעצר שהיא גררה, באות על רקע הפגנות המחאה נגד המשטר, בהן לפי הדיווחים הרשמיים נהרגו 22 מפגינים וכ-1,000 נעצרו, ושגוברים הידיעות כי הן בשלבי דעיכה. כזכור, בתגובה לגל ההפגנות, אלפי עובדי מדינה גויסו למפגני תמיכה מאורגנים בשלטון, תוך שהם קוראים "מוות לארה"ב" ו"מוות לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר