ההקלטות שהביכו

העמדה המצרית נחשפה - לא ירושלים; רמאללה בירת פלסטין

מהקלטות אותנטיות שנחשפות היום בארה"ב מתברר, כי מצרים זנחה את הפלסטינים לטובת תמיכה בהכרזת טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל. קצין מצרי בכיר: "שיסתפקו ברמאללה" (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נשיא מצרים א-סיסי עם נשיא ארה"ב טראמפ. עמדה אחידה (צילום ארכיון: מתוך قهوة كايفه ו-Emanyoussif בטוויטר)

בשיחה שקיים קצין בכיר במודיעין המצרי עם מעצבי דעת קהל במדינתו, כדי להשפיע על היחס הראוי לדעתו להכרת נשיא ארה"ב טראמפ בירושלים כבירת ישראל, הוא נשמע אומר בהקלטות שהגיעו ל'ניו יורק טיימס', כי הפלסטינים צריכים להסתפק ברמאללה.

בציטוטים שפורסמו ביומון האמריקני הנחשב, אמר קפטן אשרף אל חולי: "כמו כל אחינו הערבים, מצרים תגנה בפומבי את ההחלטה. סכסוך עם ישראל אינו משרת את האינטרס של מצרים. עליכם לנסות לשכנע את הצופים לקבל את ההחלטה - במקום לגנות אותה".

הקצין נשמע שואל שוב ושוב: "במה שונה ירושלים מרמאללה?", בה מוצבים כל מוסדותיה הרשמיים של הרשות הפלסטינית. "מספיק כבר, זה ישן", הסכים עמו המגיש עזמי מג'אהד בדבריו לאחר מכן לצופים.

הנשיאים ביחסים טובים (צילום ארכיון: מתוך قهوة كايفه ו-Emanyoussif בטוויטר)

"התקשרתי רק כדי לומר לך מהי העמדה הפומבית שלנו, כדי שאם תדבר בטלוויזיה או בראיון, אני אומר לך מהי העמדה של מנגנוני הביטחון של מצרים ואיזו תועלת אפשר להפיק מההודעה על ירושלים כבירת ישראל", פתח קצין המודיעין שיחה אחרת, והמשיך: "אנחנו, כמו אחינו הערבים, מגנים את הדבר הזה, אבל אחרי הכל זה יהפוך למציאות".

"הפלסטינים לא יכולים להתנגד ואנחנו לא רוצים לפתוח במלחמה. יש לנו די והותר דאגות גם כך, כמו שאתה יודע. אינתיפאדה לא תשרת את האינטרסים הלאומיים של מצרים, כי היא תחזק את האסלאמיסטים ואת חמאס. בסופו של יום, בהמשך, לא יהיה הבדל בין ירושלים לרמאללה. מה שחשוב זה לשים קץ לסבל אל העם הפלסטיני".

בנין הרשות הפלסטינית ברמאללה (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

"הוויתורים הכרחיים ואם נגיע לוויתור שלפיו ירושלים תהיה... רמאללה תהיה בירת פלסטין, וזה ישים קץ למלחמה ככה שאף אחד לא ימות - אז נלך על זה", סיים קפטן חולי את דבריו בהקלטות שמביכות כעת את המצרים, שכלפי חוץ ממשיכים בהבעת תמיכתם בעמדה הפלסטינית נגד הכרזת טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר