"פטור מטעמי דת"

ברגע האחרון: בוטל הדיון בוועדה המשותפת על תקנות ליברמן

ישיבת הוועדה המשותפת לוועדת חוץ וביטחון וועדת החוקה שהייתה אמורה להתכנס מחר ולדון בתקנות השר ליברמן להרכב הוועדה לבחינת פטור מטעמי דת - נדחתה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר ליברמן (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון: ישיבת הוועדה המושתפת של ועדת חוץ וביטחון וועדת החוקה שהייתה אמורה להתכנס מחר (שני) ולדון בנושא אישור התקנות להרכב הוועדה לבחינת פטור מטעמי הכרה דתית, נדחתה ברגע האחרון.

לדברי גורמים חרדים בכנסת, כינוס הוועדה נדחה "בעקבות בעיות מהותיות הקיימות בתקנות". הגורמים טוענים כי "לאחרונה יש גמגומים מצד הצבא בכל הנושא של פטור מטעמי הכרה דתית, אנחנו עובדים על התקנות, כך שיתקנו גם את הנושא הזה".

בשבוע שעבר נחשף ב"כיכר השבת", מעיון בתקנות החדשות עולות בעיות משמעותיות היכולות לפגוע בבנות החרדיות והדתיות. כך למשל, הרכב הוועדה המוצע - אותו ימנה שר הביטחון - יורכב משופט כראש הוועדה, שני נציגי ציבור ששירתו בתחום ניהול כח האדם בצה"ל בדרגה של רב סרן לפחות, נציג ציבור על פי המלצת הרבנים הראשיים ונציג ציבור שכיהן כרב צבאי.

גורמים המעורים בנושא מציינים כי "הדרישה ששני נציגים יהיו בעלי עבר באכ"א אינה הגיונית ומתוכם נשמע כי כל המטרה היא להקשות על הבנות". לדבריהם, הרכב הוועדה שקובע כי אנשי ההלכה - שמומחים יותר לקבוע מי דתיה - יהיו במיעוט בוועדה, הוא מופרך.

בעיה נוספת שעולה מהתקנות הינה כיוון שמדובר על ערעור של הצבא על ההצהרה הרי שיש פה התנגשות מול חוות דעתו של דיין מוסמך, שחתם לאותה בחורה על הצהרה שהינה דתיה. בנוסף, פרקי הזמן ותנאי התגובה של המערערות אינם סבירים על פי התקנות בהרבה ממה שמחייב החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר