בגלל שתחול בשבת

"המחבל היהודי": שחררו אותי לברית של בני

יעקב (ג'ק) טייטל שהודה והורשע ברצח מכוון ואכזרי של שני פלסטינים, ומרצה בשל כך שני מאסרי עולם, מבקש להשתחרר לשבת הקרובה כדי להשתתף בברית שתיערך לתינוקו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טייטל (צילום ארכיון: Emil Salman/POOL)

"המחבל היהודי" ג'ק טייטל המרצה עונש של שני מאסרי עולם בגין רצח של שני פלסטינים, פנה היום (ראשון) אל שירות בתי הסוהר וביקש להשתחרר לשבת הקרובה לברית שתיערך לבנו שנולד לאחרונה

בבקשה של טייטל, שהוגשה על ידי עו"ד עזריאל פרידנברג מארגון 'חוננו', צוין כי טייטל "מוכן לכל תנאי" שבו יחוייב על ידי שירות בתי הסוהר: "אבקש לאפשר יציאתו לחופשה חריגה לאירוע הברית בנסיבות מאוד מיוחדות".

בשיחה עם פרקליטו, אמר טייטל: "אלפי מחבלים שוחררו בשנים האחרונות לבתיהם – ואני מבקש רק להיות נוכח בברית של בני. לאחר מכן אחזור למאסר. אני מצפה שלפחות את המעט הזה ייתנו לי".

גם לפני שנתיים נולד לטייטל בן, אך טקס הברית התבצע ביום חול והתקיים בין כותלי בית הסוהר. המקרה הנוכחי שונה במקצת עקב מורכבותו של קיום האירוע בשבת והמשמעות היא שאם אכן ייערך לבסוף הטקס בבית הסוהר, ייאלצו האורחים לשהות בכלא לאורך השבת – דבר שככל הנראה לא יאושר - מה שמותיר את האפשרות לערוך את הברית מחוץ לכלא ולשחרר אליה את האב.

טייטל ביום הרשעתו (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

כזכור, יעקב (ג'ק) טייטל נעצר לפני כעשור, בחודש אוקטובר 2009, בחשד לרצח של שני פלסטינים עשור קודם לכן. בכתב אישום מתוקן שהוגש נגדו בנובמבר 2009 בגין 10 עבירות הכוללות שני מעשי רצח בכוונה תחילה, שני ניסיונות רצח, החזקת נשק, ייצור נשק והסתה לאלימות.

תחילה הודה טייטל בכל האישומים נגדו ובמאי 2012 הודה באמצעות בא כוחו בעובדות כתב האישום המתוקן.

הרצח הראשון בו הוא הורשע אירע בשנת 1997, אז פנה לטייטל סמיר אכרם בלביסי, ששימש באותה עת כנהג הסעות, והציע להסיע אותו למחוז חפצו. טייטל הסכים, עלה לרכב ואז הורה לפלסטיני לעצור בנקודה מסוימת. כשראה שעיניו של אכרם מופנות קדימה, ירה לעברו קליע מטווח קצר - ורצח אותו.

שלושה חודשים לאחר מכן, החליט טייטל לרצוח פלסטיני נוסף. הוא חיפש אחר קורבן ביישוב סוסיא שבדרום הר חברון והבחין ברועה הצאן עיסא ג'אברין, שעבר בגפו ליד טייטל. באותו רגע הוא ירה לעברו שתי יריות מטווח קצר, פגע בחזהו ורצח אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר