הספר שמעורר סערה

ראש ה-CIA האמריקני יוצא להגנתו של הנשיא טראמפ: "הוא כשיר"

על רקע הספר החדש שמתאר את טראמפ כאדם לא אחראי ורפה שכל, ראש ה-CIA מגונן עליו. "הוא כן כשיר" טען בראיון טלוויזיוני. "אנשים פשוט לא מקבלים את נשיאותו" (אקטואליה)

טראמפ. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

מייק פומפאו, ראש הCIA חשף היום (ראשון) כי הוא מעביר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תדריכי מודיעין על בסיס קבוע, וסיפר כי הנשיא טראמפ מעורב לגמרי בסוגיות המורכבות ושואל שאלות קשות.

את הדברים מסר פומפאו בראיון לתוכנית Fox News Sunday. לדבריו טראמפ "כשיר לגמרי" להיות המפקד העליון של הכוחות המזוינים, ולדבריו עצם ההתעסקות בסוגיה זו היא מגוחכת. כזכור, השאלה על כשירותו של טראמפ עלתה לאחרונה מספר פעמים בעקבות פרסום הספר "אש וזעם" של הסופר מייקל וולף ובו פרטים מביכים על טראמפ משנתו הראשונה בתפקיד.

פומפאו אמר כי סוג כזה של שאלות - על מצבו הנפשי וכשירותו של נשיא ארה"ב לתפקיד - מגיעות מצד "אנשים שפשוט לא מקבלים את העובדה שהנשיא טראמפ הוא נשיא ארה"ב ואני מיצר עבורם".

סטיבן מילר המשמש כיועץ המדיניות הבכיר של טראמפ, התגייס אף הוא להגנתו של הנשיא הרפובליקני, ואמר בראיון ל CNN שספרו של וולף הוא "שום דבר מלבד ערימת אשפה". זה "טרגי ומצער" שהאסטרטג הבכיר לשעבר של טראמפ, סטיב באנון, שמצוטט באריכות בספר "אש וזעם", אמר "דברים גרוטסקיים" שאינם תואמים את המציאות, אמר מילר.

הראיון שהעניק מילר ל-CNN עלה מהר מאוד לטונים גבוהים כשמילר מתח ביקורת על האופן בו מסקרת רשת החדשות את הנשיא טראמפ. מגיש התוכנית ג'ייק טאפר לא נותר חייב וסיים את הראיון כשכינה את מילר "מתרפס" והאשים אותו ב"בזבוז הזמן של הצופים".

ספרו החדש של וולף מציג את טראמפ כאדם שלא מתפקד כראוי כנשיא המעצמה הגדולה בעולם. הספר יצא לאור ביום שישי ומאז נחטף מהמדפים.

בספר נכתב כי "טראמפ התחייב לאשתו מלניה שאין לו כל סיכוי לנצח בבחירות. הייתה זאת הבטחה שהוא באמת רצה לקיים". לטענת המחבר, טראמפ הזדהה עם הכאב של מלניה וביקש ממנה "לסחוב עוד קצת", מאחר והאמין שיריבתו הילרי קלינטון תנצח בבחירות.

עוד נכתב בספר כי אשת הנשיא מלניה בכתה בערב הבחירות ולא הייתה בה כל שמחה על הניצחון. וכי לאחר היוודע התוצאות טראמפ היה מבועת, וככל שחלף הזמן החל להאמין שהוא אכן ראוי למעמד ושהוא באמת יכול להיות נשיא ארצות הברית.

עוד התפרסם בספר כי לפני שטראמפ מינה את בכיר הצבא לשעבר ה.ר. מקמאסטר ליועץ לביטחון לאומי, קיבל הנשיא הרצאה מקמאסטר בו ניתח לו אסטרטגיה עולמית. "הבחור הזה שעמם לי את המוות", אמר טראמפ כשמקמאסטר עזב, בהמשך מקמאסטר חזר שוב כשהוא לבוש בחליפה רחבה, וטראמפ אמר "הוא נראה כמו מוכר בירה". אף על פי כן החליט הנשיא למנות את מקמאסטר, אך הבהיר כי אינו רוצה פגישה נוספת עמו.

הסרטון שטראמפ שיתף בטוויטר שלו אשתקד. כשיר? (מתוך טוויטר)

על בניו של טראמפ נכתב בספר, כי הם מכונים מאחורי גבם עודאי וקוסאי, כשם בניו של סדאם חוסיין.

בספר מובאים ציטוטים של בכירים בבית הלבן, במעגל הקרוב של הנשיא, שאמרו כי "טראמפ הוא אידיוט, טיפש, מטומטם, רפה שכל ובשום מקרה אינו מסוגל להיות נשיא".

טראמפ התייחס לספר בציוץ בטוויטר ושכתב שהוא "גאון שפוי" ובמסיבת עיתונאים בקמפ דיוויד אמר אתמול "אני מגדיר את הספר כבדיוני. אם החוקים הנוגעים להוצאות דיבה היו חזקים במדינה הזו, זה לא היה קורה".

עוד אמר הנשיא: "הלכתי לאוניברסיטאות הכי טובות, הייתי תלמיד מעולה, עשיתי מיליארדי דולרים, הפכתי לאחד מאנשי העסקים הטובים ביותר, עברתי לטלוויזיה ובמשך עשר שנים הייתי הצלחה מדהימה", תיאר תחילה טראמפ את חייו, בדומה לציוץ שבו כתב כי "המעלות הגדולות שלו הן יציבות נפשית וחוכמה".

גם היום התייחס טראמפ לסאגה סביבו, וכתב ברשת הטוויטר: "נאלצתי להתמודד עם פייק ניוז מהרגע שבו הודעתי על מועמדותי לנשיאות, וכעת עליי להתמודד עם 'פייק בוּק' שנכתב בידי אדם לא אמין. הנשיא (רונלד) רייגן התמווד עם אותה בעיה בעבר, וכך אעשה גם אני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר