רפורמת החופשות

מוסדות החינוך יפתחו בחופשות חנוכה ופסח - גם במגזר החרדי

משרד החינוך חשף את תכניתו החדשה, לפיה החל מחופשת הפסח הקרובה יפתחו מוסדות החינוך למסגרות ייעודיות. מהשנה הבאה - חינוך גם בחופשת החנוכה (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חוזרים לבתי הספר. אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

משרד החינוך לוקח אחריות גם על החופשות: שרי החינוך והאוצר נפתלי בנט ומשה כחלון הציגו היום (שני) את התכנית החדשה, "בתי הספר של החגים", שנותנת מענה חינוכי להורים בימי חופשות החגים.

התכנית נועדה לפתור את הפער שקיים היום במשק הישראלי בין ימי חופשת ההורים לבין ימי חופשות התלמידים, והיא צפויה להעניק להורים ולתלמידים מענה בימי חופשות חנוכה ופסח, כשבכל חג ייהנו הילדים בגני הילדים ובכיתות א' עד ג' מחמישה ימי פעילות חינוכית.

כבר בשנת הלימודים הנוכחית, תשע"ח, יפעלו מסגרות החינוך בימי חופשת פסח, במשך חמישה ימים (א' עד ה'), ובשנת הלימודים הבאה, תשע"ט, הם יפעלו חמישה ימים בחופשת חנוכה וחמישה ימים בחופשת פסח.

ואלו הם עיקרי התכנית:
• ילדי הגנים, כיתות א' עד ג', ייהנו ממסגרות חינוך במהלך חופשות חנוכה ופסח;
• חיסכון של כאלף שקלים בשנה למשפחה עם שני ילדים;
• התלמידים יקבלו במסגרת איכותית ומפוקחת.

• ימי הפעילות בשנת הלימודים הנוכחית, תשע"ח - 5 ימים בחופשת הפסח;
• ימי הפעילות בשנת הלימודים הבאה - 5 ימים בחופשת חנוכה ו-5 ימים בפסח.

• עלויות: אשכולות למ"ס 1 עד 4, בחינם, אשכולות למ"ס 5 עד 7 - 20 שקל ליום פעילות.

• המענה החינוכי יכלול צוותי חינוך מקצועיים, אבטחת מוסדות החינוך כמקובל והעשרה דוגמת חוגים, מופעי תרבות, חומרי יצירה וציוד מתכלה.

התכנית החדשה, היא תכנית משלימה למהלך כולל שמוביל משרד החינוך, במטרה להקל על נטל תשלומי ההורים, וכדי להרחיב את הסל החינוכי שמעניק המשרד גם בשעות הבלתי פורמליות. התכנית הכוללת מכילה בין היתר את בתי הספר של החופש הגדול, תכנית הצהרונים, "חוג לכל ילד", שיעורים פרטיים ללא תשלום ועוד.

המסגרת החינוכית תינתן לילדי הגנים, בגילאי 3 ועד 6, בחינוך הרגיל והחינוך המיוחד, וכן לילדי כיתות א' עד ג' - בכל המגזרים ובכל מסגרות החינוך שבפיקוח משרד החינוך (כולל המוכר שאינו רשמי). הקול הקורא שיפרסם משרד החינוך בנושא זה מזמין את כל הרשויות המקומיות, ומכאן שרשויות שעדיין לא מפעילות את תכנית הצהרונים מוזמנות להצטרף לתכנית החופשות ולהפעילה בלי קשר לצהרונים.

המסגרות החינוכיות יעניקו את כל השירותים שמשרד החינוך יודע להעניק: צוותי חינוך מקצועיים, חוגים, מופעי תרבות, אבטחה (כמקובל בשנת הלימודים), מדריכים וכל ציוד הכרחי אחר. כמו כל יתר התכניות שמפעיל משרד החינוך, גם תכנית זו תהיה דיפרנציאלית, כך שיישובים מאשכול למ"ס 1 עד 4 יקבלו את מלוא השירותים החינוכיים בחינם, בישובים חזקים יותר ישלמו ההורים 20 שקלים ביום, בלבד, וביישובים חזקים תשלום ההורים יעמוד על 30 שקלים ליום.

שר החינוך נפתלי בנט אמר בעת הצגת התכנית: "ראינו את המצוקה הגדולה של ההורים בישראל, שנאלצו לבחור בין העבודה לבין הילדים בחופשות, והבטחנו להביא פתרון יסודי לבעיית הפער בין חופשות התלמידים לאלו של ההורים, היום אנחנו מקיימים. אנו יוצאים לדרך עם בתי הספר של החופש הגדול כבר בחופשת הפסח הקרובה ומקצרים את החופשה בחמישה ימים, כך נעשה גם בחופשת החנוכה הבאה. כמיליון ילדים מגיל גן ועד כיתה ג', יזכו ליהנות ממסגרת מוגנת, חינוכית וחוויתית בבית הספר ובגן הילדים. אחרי שטיפלנו בבעיית העומס בכיתות, והוספנו סייעת שנייה בגני הילדים, כעת אנו מקצרים את החופשות".

כאמור, במהלך המתווה שהוצג היום, הוצגו הנתונים הבאים: פוטנציאל המשתתפים בתכנית - בתי ספר (כיתות א'-ג'): 461,018 תלמידים, גני ילדים - 494,337 תלמידים. ההשתתפות הכספית של ההורים, לכל יום פעילות: תלוי הגדרה הסוציו-אקונימית של עיר המגורים, כשאשכולות 1 עד 4 - ללא תשלום כלל, באשכולות למ"ס 5 עד 7 - 20 שקלים ובאשכולות 8 עד 10: 30 שקלים ליום פעילות.

שעות הפעילות המדוברת, הן: בתי ספר: 8:00-13:00; גני ילדים: 7:30-13:00. הצוות החינוכי שייתן מענה בימי החופשה: בגנים - גננת וסייעת בכל קבוצה, או מדריכה וסייעת. בבתי הספר - מורה בכל קבוצה, או שני מדריכים, ובכל בית ספר יימצא רכז בית ספרי.

כמו כן, המענה החינוכי בימי החופשה יכלול צוותי חינוך מקצועיים, בהתאם לגיל התלמידים, אבטחה כמקובל במהלך שנת הלימודים ותקצוב העשרה עבור חוגים, מופעי תרבות וכדומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר