מלח מים

מחקר חדש: לדבורים יש העדפה בין ימין לשמאל

לא, לא מדובר על העדפתם הפוליטית של היצורים העזים שמייצרים דבש ומתיקות, אלא בהעדפתם לפניות כשיש שתי אופציות של ימין ושל שמאל. מסתבר, שיש להן העדפות (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

כשאתם יוצאים מדלת במקום שזר לכם, אתם פונים ימינה או שמאלה? מסתבר שזה לא מקרי וההחלטה לאיזה צד לפנות משתנה אתצל כל אחד ואחד. אך האם דבורים גם פועלים בצורה דומה בכל מה שקשור להעדפה בין ימין לשמאל?

מחקר שנערך על ידי פרופ' מנדיאם סריניבאסאן ממכון המוח באוניברסיטת קווינסלנד שבאוסטרליה, מוכיח כי לדבורה, ממש כמו לבני האדם, יש נטייה לשמאל או לימין.

במחקר בחן הפרופסור כיצד דבורי הדבש נשמרות שלא להתנגש בזמן מעופן, והבחין שהדבורה מעדיפה צד אחד על פני האחר. במסגרת המחקר עקב הצוות החוקר אחר ההחלטות של דבורי דבש כאשר נתקלו במכשול שבו היו שני פערים אפשריים לבחירה ובמעוף ללא מכשולים.

סריניבאסאן הסביר כי "בממצאי המחקר נמצא כי הדבורה בחרה במפורש בין שמאל לימין כאשר ניסתה להחליט בין שני מסלולים שונים. כמה מהדבורים נמצאו ימניות באופן עקבי, והשאר נטו לבחור בצד השמאלי".

זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש סיפר ל"ישראל היום" כי "עקב היעלמות כשליש מאוכלוסיית הדבורים בעולם, מועבר מימון רב לחקר עולם הדבורים. ממצאי מחקר זה מסבירים את היכולות הגבוהות של הדבורים מעבר לאלו המוכרות לכולנו. דבורת הדבש היא המאביקה החשובה ביותר בעולם האחראית ל־80 אחוז מגידולי החקלאות, ולכן חשוב להמשיך ולהשקיע בתקצוב מחקרים בתחום ענף הדבורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר